فروش ابزار برقی در اینستاگرام – مهندس قاسمی

فروش ابزار برقی در اینستاگرام

تاریخ انتشار

15 اسفند 1401

تعداد مشاهده

228 نفر

فروش ابزار برقی در اینستاگرام – مهندس قاسمی

موضوع این گفتگو در رابطه با چگونگی کسب درآمد از فروش ابزار برقی در اینستاگرام است .

مطمئننا اطلاعات خوبی را کسب خواهید کرد. چندبار تاکید کرده ایم اینستاگرام جایی مناسب برای رشد و درآمدزایی است. حتماً در هر زمینه ای که فعالیت می کنید، اینستاگرام را فراموش نکنید. اینستاگرام می تواند جایگزین خوبی برای فعالیت های شما در فضای حقیقی باشد.

 

برای دریافت بسته راه اندازی کسب و کار برقی با صفر ریال سرمایه، اطلاعات خود را وارد کنید

 

آقای مهندس سلام. به این گفتگو خوش آمدید. لطفا خود را معرفی کنید.

باسلام خدمت شما و عزیزانی که این گفتگو را دنبال می کنند. بنده عباس قاسمی متولد سال 1369 ساکن شهرستان سوادکوه مازندران هستم و بعنوان بلاگر ابزار در اینستاگرام فعالیت دارم. در امور فنی هم سابقه کار دارم. فوق دیپلم ماشین ابزار هستم و از سال 1393 پخش ابزار را در شهر خودمان و شهرهای اطراف با فروشگاه ها آغاز کردم. آن زمان در یک شرکت کار می کردم که زمان آزاد زیاد داشتم. نیمی از وقتم مخصوصاً عصرها آزاد بودم و باتوجه به اینکه به رشد علاقه داشتم و از ساکن بودن پرهیز داشتم، خیلی تحقیق کردم تا اینکه چه شغلی را انتخاب کنم.

در اینترنت از همان اوایل، یعنی حدود 13 سالگی به اینترنت علاقه پیدا کرده بودم. خیلی جستجو کردم و به یاد دارم یکی از دوستان از درآمد پخش شکلات خیلی تعریف می کرد. بنابراین شغل پخش را انتخاب کردم. برادرم مغازه ابزار و یراق ایجاد کرده بود و من به او کمک می کردم، دیدم دسترسی به ابزار زیاد است و در مورد ابزار هم اطلاعات داشتم، ازین رو پخش ابزار را دنبال کردم. حرکت را آغاز کردم، در اوایل شکست های زیادی داشتم ولی کم کم توانستیم موضوع را جابیندازیم و پیگیری کنیم.

 

چه ابزاری را به فروش می رسانید؟ از چه زمانی کار در اینستاگرام را آغاز کردید؟

درحال حاضر ابزار برقی مانند دریل، مینی فرز، جوش و.. را به فروش می رسانیم. کار فروش در اینستاگرام را از سال 1398 آغاز کردیم.

من در کار ابزار، دوران فراز و نشیب زیادی را تجربه کردم. و ظرف 10-9 ماه هم پس از راه اندازی صفحه ام در اینستاگرام، اتفاق خاصی رخ نداد و دنبال کنندگانم 2 هزار نفر بودند. ولی یک روز تصمیم گرفتم که اگر می خواهم در اینستاگرام فعالیت کنم، درست و حسابی فعالیت کنم. کار نصفه و نیمه جواب نمی دهد. در این زمینه، هرکسی که در اینستاگرام آموزش می داد را دنبال کردم و تک تک آنها نکات را فراگرفتم. در زمانی که دنبال کنندگانم 35 هزار نفر بودند، در دوره آموزشی شرکت کردم. و به دانسته هایم افزودم تا دنبال کنندگانم را افزایش دهم.

 

این سوال برایم اوایل مطرح می شد که چه کسی می آید در اینستاگرام صفحه آزمون نظام مهندسی برق را دنبال کند؟! چون بنظرم در اینستاگرام افراد بیشتر دنبال سرگرمی هستند. این از عدم آگاهی من نشات می گرفت. باید کار را یاد می گرفتم. در حال حاضر چند دنبال کننده دارید؟

100 هزار دنبال کننده. ما در حال حاضر 3 محتوای آموزشی داریم. یک مورد ترفندها که ریچ ترفندها از 70 هزار تا 900 هزار بازدید می آید. محتوای آموزشی و معرفی محصول، حدود 70 هزار بازدید است.

 

در خارج از اینستاگرام، فروش را ادامه می دهید؟

در فروشگاه برادرم فعالیت دارم و بصورت درصدی با او کار می کنم. ولی از سال 1400، نیمی از وقت خود را به اینستاگرام اختصاص داده ام. صبح ها به اینستاگرام می پردازم، عصرها به فروشگاه می پردازم. برنامه دارم تا تمام وقت خود را به اینستاگرام اختصاص دهم.

 

برای فروش در اینستاگرام چه کاری انجام می دهید؟

برنامه ام را برای اینستاگرام هر شب، استوری می کنم. یک چالش را آغاز کرده ایم که امروز، روز دوازدهم آن است. این چالش برنامه ریزی است. اولین کاری که هر روز انجام می دهم، آموزش تخصصی کار و آموزش اینستاگرام می بینم. مثلاً بسته آموزش اینستاگرام را تاکنون 2 مرتبه مطالعه کرده ام.

کار دیگری که انجام می دهیم، مهیاکردن کارگاهی است برای افراد صفر کیلومتر تا بر اساس علاقه بیایند و کار فنی را فرابگیرند. مثلا کسی که تاکنون با دستگاه جوشکاری، کار نکرده است، او را آموزش می دهیم.

 

 

 

هر روز تولید محتوا دارید؟

درحال حاضر دوسه روز یکبار مطلب می گذارم. بخاطر مشغله ای که دارم، هر روز مطلب درج نمی کنم. مطالب ما همه ویدئویی هستند و مطالب آموزشی را خودم ضبط می کنم. ویدئوها را با تلفن همراه و میکروفونی که دارم ضبط می کنم. مطالب ترفندها، بیشتر خارجی هستند و صدای من روی آنها قرار می گیرد.

نظرات در صفحه را بطور کامل خودم پاسخ می دهم. ولی ویرایش ویدئوها را یکی از همکاران انجام می دهد ولی اوایل کار آن را هم خودم با نرم افزار اینشات انجام می دادم. چون خیلی وقتگیر است آن را به یکی از همکاران سپرده ام تا در کار نوآوری داشته باشم و با مخاطبان بیشتر ارتباط داشته باشم.

 

یکی از مراحل رشد، این است که بعضی کارها برون سپاری شود. آیا غیر از ویرایشگر تصاویر و ویدئوها، فرد دیگری با شما در اینستاگرام همکاری دارد؟

خیر.

 

غیر از اینستاگرام در شبکه اجتماعی دیگری فعالیت دارید؟ مخاطبان چگونه به شما اعتماد می کنند؟

خیر. اجناس از طریق پست به سراسر کشور ارسال می شود و وجه به صورت کارت به کارت دریافت می شود. برای اعتمادسازی اولین کاری که انجام دادیم این است که آمده ایم و به آنان آموزش داده ایم. من وقتی از شما مطلبی را یاد می گیرم، کم کم به شما اعتماد می کنم و می گویم آقای کریمی مطلبی را بلد است و آن را رایگان در اختیار من قرار می دهد. ولی می تواند این کار را انجام ندهد. کار دیگری که اوایل انجام می دادیم این بود، که مسابقه هفتگی برگزار می کردیم. سوالی مطرح می کردیم با چهار گزینه. برای یک نفر از کسانی که به سوال صحیح پاسخ داده بودند، به میزان 50 هزار تومان ابزار هدیه می دادیم. تا مخاطبان متوجه شوند که ما با پست برای افراد لوازم ارسال می کنیم. فرد برنده هنگامی که جایزه را دریافت می کرد، تصویر آن را برایمان می فرستاد و ما آن تصویر را برای اعتمادسازی منتشر می کردیم.

بعد که کم کم، مشتری ها اضافه شدند، بحث اعتماد وجود داشت و به دنبال آن بودند تا پرداخت درب منزل انجام شود، آمدیم و برای تمامی ابزار، یک هفته گارانتی تست گذاشتم. تا اگر عملکرد دستگاه رضایت بخش نبود، آن را برگردانند. ولی بیشترین چیزی که موجب اعتماد مشتریان می شود، اطلاعاتی است که شما دارید.

مثلاً وقتی برای منزل کولر گازی می خرید، اگر فروشنده سوالات بیشتر و با جزئیات می پرسد تا کولرگازی مناسب را پیشنهاد دهد، متوجه تسلط او بر موضوع می شوید. بعضی در اینستاگرام موفق نمی شوند چون آن را با سایت دیوار اشتباه گرفته اند. موضوع دیگر که موجب اعتمادسازی می شود، فروشنده ای است که جلوی دوربین بیاید. خیلی از صفحات روح ندارد و انگار یک ربات پشت آن قرار دارد. موضوع دیگر به تصویر کشاندن مراحل کار، انبار محصولات، بسته بندی ها و… است که بصورت زیادی تاثیرگذار است.

بعضی درباره راه اندازی صفحه از بنده سوال می کنند، به آنان می گویم به اولین مطالب من در صفحه ام مراجعه کنند، مطالبی که فقط صداگذاری است و تصویر من در آن نیست. بروید کامنت آنها را مطالعه کنید. نیمی از کامنت ها اینطوری است که از من خواسته اند دیگر صحبت نکنم! ولی در حال حاضر همه آن افراد مشتریان من هستند و از من خرید می کنند. چرا؟ چون شما همانطور که هستی باید جلوی دوربین بیایی. چه صدای خوبی داشته باشی، چه صدای بدی داشته باشی. چه قیافه خوبی داشته باشی، چه قیافه خوبی نداشته باشی.

اگر کسی شما را در خیابان ببیند، مگر شما می آیی و صورت خودت را می پوشانی؟! مگر صدایت را تغییر می دهی؟! همین که هستی باید بیایی جلوی دوربین! اوایل سخت است و باید تو را مسخره کنند ولی با این تمسخرها باید انگیزه بگیرم تا بتوانم موضوع را برایشان ثابت کنم.

این چیزی است که در زندگی همه وجود دارد. در آمریکا هم باشی، دوستانت می آیند و تو را مسخره می کنند. مطمئن باشید افرادی هستند که خود شما را دوست داشته باشند. نه اینکه بخواهید از دیگری کپی برداری کنید. 100 هزار نفری که در صفحه من حضور دارند، اگر صفحه دیگری را آغاز کنم، می توانند بیایند و مطالب من را در آنجا پیگیری کنند. ولی وقتی کسی من را نمی شناسد، از شما ایراد می گیرند تا شما ثابت شوید. این ترس را کنار بگذارید که مرور زمان این مسائل را برطرف می کند. الان که من خیلی راحت با شما صحبت می کنم، مطمئن باشید 7 ماه پیش اینطور آدمی نبودم. همه این روند را طی کرده اند.

 

اینستاگرام، لینکدین نیست که بطور رسمی در آن ظاهر شوید، در استوری گرفتن بین ارسال فایل تا ضبط فایل حداقل برای بنده، زمان کوتاهی صرف می شود و همانطور که هستم، ویدئو منتشر می کنم. اینجا باید راحت بود و اگر هم ایرادی در فایل بود مشکلی ندارد. ولی کم کم این رشد اتفاق می افتد.

چه کاری انجام می دهید که ریچ (مجموع اکشن های) مطالب شما بالا می رود؟

مهمترین عامل آن، ارسال مطلب روزانه و هشتگ های مرتبط است. درباره هشتگ گذاری، مثلا در ابزار، 50 هشتگ مرتبط با ابزار وجود دارد، در مطلب گذاری می آییم و از مجموعه این هشتگ ها در همه مطالب استفاده می کنیم. بعد از آن اینستاگرام من را در حوزه این هشتگ ها متخصص می شناسد. و من را با این هشتگ ها بالا می آورد. مطلب من وارد اکسپلورر می شود و در نتیجه خیلی از افرادی که در صفحه من نیستند، مطلب من را خواهند دید.

هشتگ گذاری پشت سر هم و مطلب گذاری روزانه موجب این می شود. ضمن اینکه پر بازدیدترین ساعت مطالب 9-8 شب است. همچنین هشتگ گذاری باید مرتبط باشد.

ما به صفحه مان، دو شاخه تخصصی اضافه کرده ایم. یکی معرفی محصول، دیگری آموزش توسعه کسب و کار فنی کارهاست.

 

مطلب گذاری روزانه خیلی خیلی مهم است. و اینستاگرام دوست دارد تا شما روزانه مطلب بگذارید. نکته مهم دیگری هم وجود دارد و آن اینکه یک فرمول حتمی و قطعی برای محتوا وجود ندارد. در واقع صفحه با صفحه، مشتری با مشتری، فضای کار با فضای کار، فرق می کند. همه باید کار خود را شروع کنند و جلو بروند تا خواسته مشتری را بشناسند. در واقع مطالب را گیرنده نظر می دهد تا فرستنده مطلب.

 

ممنون که گفتگو را دنبال کردید. برای همه شما آرزوی موفقیت دارم.

 

 

 

سایر مقالات

دیدگاه های شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت صدها آموزش رایگان در اپلیکیشن آکادمی مهندس کریمی دریافت اپلیکیشن
error: Content is protected !!