چگونگی قبولی در آزمون طراحی و نظارت در گفتگو با مهندس اعلایی

قبولی در نظارت و طراحی

تاریخ انتشار

19 بهمن 1401

تعداد مشاهده

338 نفر

چگونگی قبولی در آزمون طراحی و نظارت در گفتگو با مهندس اعلایی

گفتگوی پیشرو با خانم مهندس اعلایی پذیرفته شده آزمون نظام مهندسی برق نظارت با نمره 70 و در آزمون طراحی نمره 51 است ، درباره چگونگی قبولی ایشان در این مصاحبه با ما همراه باشید .

برای دریافت بسته رایگان آزمون نظام مهندسی برق، اطلاعات خود را وارد کنید

لطفا شماره را به انگلیسی وارد کنید

 

 

خانم مهندس علایی سلام! به این گفتگوی زنده تصویری خوش آمدید. لطفا خودتان را معرفی کنید.

بنده ساعده علایی هستم، و دارای مدرک کارشناسی مهندسی برق از دانشگاه صنعتی اصفهان و کارشناسی ارشد رشته مهندسی برق در گرایش قدرت از دانشگاه اصفهان هستم.

بنده اولین بار در آزمون نظام مهندسی ساختمان در رشته تاسیسات الکتریکی، مهرماه سال 1398 شرکت کردم و در آزمون نظارت نمره 70 و در آزمون طراحی نمره 51 کسب کردام.

مطالعه را چند وقت از برگزاری آزمون شروع کردید؟

من اصلاً قصد شرکت در آزمون نداشتم تا اینکه تصمیم گرفتم در آزمون شرکت کنم. موضوع را گوگل جستجو کردم، متوجه شدم در زمان ثبت نام آزمون قرار دارم، مدارک را آماده کردم و ثبت نام کردم. اواخر خردادماه بود که برای پیدا کردن منابع وقت گذاشتم و 3-2 ماه برای آزمون خواندم.

در جستجو، به یکسری کتاب های سبز رنگ برای آزمون نظام مهندسی رسیدم، تعدادی از کتاب ها را از دوستان و آشنایان گرفتم ولی کتاب های مبحث 13 و 15 را خریداری کردم. وقت مطالعه متوجه شدم مطالب خیلی زیاد است. و این سوال برایم ایجاد شد چگونه این منابع از جماه راهنمای جامع مبحث 13 و نشریه 110 سازمان برنامه و بودجه را برای آزمون مسلط شوم و چگونه آنها را با خود به سر جلسه ببرم.

آزمون سال های قبل را هم حل کردم و متوجه شدم با این منابع نمی شود برای آزمون آماده شد. برای منابع کمک آموزشی به گوگل مراجعه کردم، و در اکثر سایت ها، نام آکادمی کریمی ذکر شده بود.

یک شماره موبایل برای راهنمایی داوطلبان وجود داشت، تماس گرفتم و با شما صحبت کردم. و با بسته های آموزشی آکادمی آشنا شدم.

مطالعه مبحث 13 را ادامه می دادم، و متوجه شدم واقعا با خواندن خود مبحث آمادگی ایجاد نمی شود و نیاز به منابع کمک آموزشی وجود دارد. بالاخره کتاب های آکادمی را سفارش دادم و مطالعه آنها را شروع کردم. از ثبت نام در آزمون تا رسیدن به اینکه با مبحث خوانی صرف نمی شود در آزمون موفق شد، حدود یک ماهی طول کشید.

 

در واقع 2 ماه زمان برای آمادگی داوطلب در آزمون کافی است؛ ولی برای کدام داوطلب؟ کسی که تصمیم به استفاده و موفقیت دارد. در فرآیند مطالعه، چه مطالبی سخت بود؟

من آن زمان یک فرزند 3 ساله داشتم و مطالعه را در طول روز برایم سخت می کرد. و صبح تا عصر عملا کاری نمی توانستم انجام دهم. بعداز عصر، همسرم مسئولیت فرزندمان را بر عهده می گرفت و می توانستم مطالعه را انجام دهم.

من گفتگوهای زنده تصویری آکادمی را دنبال می کردم و بیشتر روی مبحث 13 وقت گذاشتم. یکسری از مطالب این مبحث برایم سخت بود ولی در آزمون ها مطرح شده بود.

کتاب درس نامه آکادمی واقعاً مفید بود، چراکه مطالب مبحث 13 را به خوبی توضیح می داد.

 

مبحث 13، و در حدود 270 صفحه در قطع وزیری مطالب کلی را در بر می گیرد، برای این منظور آکادمی کتاب راهنمای مبحث 13 در 400 صفحه و در قطع رحلی (A4 ) را منتشر کرده است.

داوطلبانی که مستقیماً به سراغ مطالعه مبحث 13 رفته اند، معمولاً نتیجه نمی گیرند. از کلیدواژه استفاده کردید؟

کلیدواژه در آخرین مرحله بود، ولی در روند مطالعه از شما مشورت می گرفتم که به چه ترتیبی آنها را بخوانم. از بین کتاب ها، کتاب میکرو در تسلط بر منابع عمومی، خیلی کمک می کند. و بیشتر وقت به مبحث های 13 و 15 اختصاص پیدا کند.

از فایل تصویری آموزش کلیدواژه هم استفاده کردم.

 

داشتم به این فکر می کردم که داوطلبانی که نتیجه می گیرند، تا چه میزان با بنده در نحوه مطالعه تفاهم دارند. بیشتر اختلاف نظر با داوطلبان پیش از آزمون وجود دارد. معمولا بعد از آزمون، تفاهم ایجاد می شود.

خیلی از داوطلبان می گویند من کلیدواژه را دارم، چرا باید علاوه بر آن کتاب میکرو را بخوانم؟ پاسخ این است کلیدواژه آخرین راهکار در مطالعه و همچنین در جلسه آزمون است.

کتاب میکرو، خلاصه 800 صفحه در 150 صفحه است و احتمال اینکه سوالی خارج از آن مطرح شود، کم است.

در جلسه آزمون زمان کم آوردید؟

در نظارت نه ولی در آزمون طراحی زمان کم بود. طراحی یکسری مسائل سخت داشت که نیاز به وقت داشت و بعضی از آنها را با عجله حل کردم. ولی برای آزمون نظارت، زمان مناسب بود.

 

آزمون نظارت و طراحی مهرماه سال 1398، واقعاً سخت بود. دقیقا به یاد دارم، آزمون جمعه برگزار شد ولی کلید آن یکشنبه منتشر شد. ولی آزمون مهر ماه سال 1399، کلید بعد از 5-4 ساعت منتشر شد. و بنظرم با این آمادگی از در آزمون مهرماه سال 1399 شرکت می کردید، نظارت را 80 و طراحی را 70 کسب می کردید.

در یک هفته آخر بر اساس برنامه زمانبندی آکادمی، آزمون های سال های قبل را حل می کردم و در یک روز در منزل، یک آزمون را حل می کردم. به یاد دارم نظارت را حتی 90 درصد صحیح می زدم. طراحی را هم بین 80-70 درصد صحیح می زدم. ولی در جلسه آزمون طراحی تعجب کرده بودم که چرا این مطالب اینقدر برایم سخت است.

آزمون طراحی مهرماه سال 1398 نسبت به نظارت، در قیاس با آزمون مهرماه سال 1399 سخت تر بود. و قبولی در آن آزمون، شاهکار بوده است.

چه توصیه ای برای داوطلبانی دارید که در آزمون قبول نشده اند؟

کتاب میکرو کمک بزرگی به من بود. بخاطر اینکه باعث می شد تمام وقت من روی مبحث 13 و 15 متمرکز شود. و با کتاب کلیدواژه بیشتر و بهتر، سوالات را پاسخ داد. آزمون سال های قبل هم خیلی مهم است. و داوطلبان باید آزمون های سال های قبل را بعنوان آزمون، حل کنند. لیبل هایی هم که ارائه شده، خیلی به کار می آمد و کار را خیلی سریع تر می کرد.

گفتگوهای زنده تصویری آکادمی مهندس کریمی هم مفید بود. حجم نشریه 110 خیلی زیاد بود و فصل های مهم آن در گفتگوها مطرح می شد.

 

دوستان ممکن است درباره لیبل ها سوال کنند. لیبل ها در حال حاضر منتشر نمی شوند. لیبل ها یک هفته یا دوهفته قبل از آزمون برای کتاب های آکادمی و مبحث های 13 و 15 منتشر خواهد شد.

همیشه به یاد داشته باشید، تست را با دو هدف بزنید. اول آموزش و یادگیری نکته ها و مفاهیم، دوم سنجش در یک هفته آخر. برای همین است بنده اعتقاد دارم که صحیح نیست درس و تست از هم جدا باشد. اگر اینچنین باشد، جنبه آموزشی تست از بین می رود. موضوع باید طبقه بندی شده باشد. و مفاهیم و مطالب با تست ها باهم ذکر شود.

خانم مهندس! قبولی در آزمون نظام مهندسی، ارزش آن همه زحمت کشیدن را داشت؟

بله کاملاً ارزش آن را داشت. من خیلی به درس خواندن و مطالعه کردن علاقه دارم و نتیجه خوب، واقعاً حالم را خوب می کند. و قبولی در این آزمون واقعاً ارزش دارد.

 

خانم مهندس برایتان آرزوی موفقیت می کنم. امیدوارم با پروانه تان فعالیت های خوبی داشته باشید و نتیجه خوبی بگیرید.

از راهنمایی های شما علی الخصوص بعد از قبولی در آزمون و در نحوه اخذ پروانه تشکر می کنم.

دیگر مصاحبه ها  با قبولی های آکادمی مهندس کریمی :

راز قبولی در دو نکته در گفتگو با مهندس یادگار

چگونگی قبولی در آزمون نظام مهندسی برق درمصاحبه با مهندس بیاری

 

 

آموزشی رایگان کارشناس رسمی
پاسخ تشریحی نظام مهندسی مکانیک

سایر مقالات

دیدگاه های شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت صدها آموزش رایگان در اپلیکیشن آکادمی مهندس کریمی دریافت اپلیکیشن
error: Content is protected !!