کتاب آموزش طراحی برق ساختمان

تاریخ انتشار

13 تیر 1402

تعداد مشاهده

233 نفر

کتاب آموزش طراحی برق ساختمان

 

اگر به دنبال شغلی پولساز و یا شغل دوم هستید در این مقاله  قرار است  پر فروش ترین کتاب آموزش طراحی برق ساختمان را بهتون معرفی کنم با اطمینان، در صورت مطالعه این کتاب به درآمد رویایی خواهید رسید حتما تا آخر مقاله همراه ما باشید.

آموزش طراحی برق ساختمان

یکی از مهمترین زمینه های فعالیت در نظام مهندسی برق، تسلط به طراحی تاسیسات برقی ساختمان است. ما در این مقاله نحوه یادگیری طراحی را به صورت اصولی به شما آموزش خواهیم داد متاسفانه بسیاری از طراحان تاسیسات برقی با توجه به سابقه کار بالایی که دارند اما به نحوه محاسبات تسلط ندارند که این ضعف بزرگی برای آن ها به حساب می‌ ‌آید شما با مطالعه کتاب طراحی برق ساختمان علاوه بر طراحی با اتوکد، در محاسبات حرفه ای خواهید شد که این امر باعث پیشی گرفتن از سایر رقبا خواهد شد.

برای دریافت ویدئو آموزشی رایگان فرم زیر را پر کنید

لطفا شماره را به انگلیسی وارد کنید

چرا باید طراحی را یاد بگیرم؟

یکی از پر طرفدارترین بازار کار مهندسی برق، طراحی تاسیسات برق ساختمان است. یادگیری اصول طراحی چند مزیت مهم دارد اول اینکه به صورت پروژه ای است  برای خانم های خانه دار و دانشجویان شغلی عالی محسوب می شود دوم  اینکه از  تمام نقاط کشور می توانید طراحی را به صورت دورکاری انجام دهید سوم اینکه زمان بر نیست صرف زمان 2-3 ساعت در روز کافیه و از همه مهم تر نیازی به داشتن پروانه نظام مهندسی ندارد.

از کجا باید شروع کنم؟

سه گام مهم برای شروع یادگیری تاسیسات برقی وجود دارد که در ادامه به آن ها می پردازیم

گام اول برای اینکه تبدیل به یک طراح حرفه ای شوید باید به منابع مقررات ملی ساختمان که شامل مبحث 13 (طرح و اجرای تاسیسات برقی)، مبحث 15 (آسانسور و پلکان برقی)، نشریه 110 سازمان برنامه و بودجه  و مبحث 19( صرفه جویی در مصرف انرژی) مسلط شوید.گام دوم آشنایی با نرم افزارهای طراحی است که مهم ترین آن، اتوکد است که در کتاب طراحی تاسیسات برقی با اتوکد به صورت کامل همراه با تصاویر آموزش داده شده است.گام سوم تسلط بر اصول محاسبات است طراحی صرفا نقشه کشی نیست طراح موفق فردی است که به محاسبات تاسیسات برقی شامل محاسبات سطح مقطع هادی و کابل، ظرفیت ترانسفورماتور، جریان نامی و قدرت قطع کلید و … مسلط باشد.

چطور پروژه بگیرم؟

داشتن ارتباط موثر با کارفرما منجر به دریافت پروژه می شود هر چقدر دایره ارتباط خود را گسترده دهید پروژه های بیشتری دریافت خواهید کرد.

در ابتدا به صورت کارآموزی شروع کنید با گذشت زمان، تجربه کسب می کنید.افرادی که پروژه های بزرگ رو طراحی می کنند در ابتدای کار، از پروژه های کوچک شروع کردند.

فضای مجازی معجزه می کند با عضویت در  شبکه های اجتماعی مانند لینکدین و اینستاگرام توسط افراد حرفه ای دیده می شوید.

با ساخت رزومه قوی و انتشار آن در سایت های استخدامی مانند جابینجا و جاب ویژن امکان استخدام شدن شما افزایش میابد.

چطور به درآمدزایی برسم؟

4 زمینه در آمدی از طریق طراحی برق ساختمان در ادامه به شما معرفی می شود

اول ارجاع پروژه از طریق سازمان نظام مهندسی است  که باید پروانه نظام مهندسی داشته باشید طبق تعرفه نظام مهندسی استان، تعداد طبقات ساختمان و متراژ آن درآمد محاسبه می شود که معمولا  درآمد آن کم است.

دوم . اکثر طراح های که پروانه دارند طراحی بلد نیستند به دنبال اشخاصی هستند که به صورت درصدی با آن ها توافق می کنند.نقشه ها را طراحی می کنید و درصدی از حق الزحمه به شما  طبق توافق تعلق می گیرد.

سوم همکاری با شرکت های حقوقی برای طراحی پروژه های بزرگ نظیر ساختمان های اداری و تجاری است در صورت حرفه ای شدن که شرط آن آموزش دیدن است می توانید به درآمدهای فوق العاده بالا برسید.

چهارم همکاری با شرکت های ساختمانی است که علاوه بر طراح نظام مهندسی،طراح اختصاصی دارند که نقشه ها اجرایی را طراحی می کنند.

 

بهترین دوره های آموزش طراحی تاسیسات برق

در ادامه، دو محصول عالی و بی نظیر برای یادگیری طراحی تاسیسات برقی با گارانتی رسیدن به درآمد ارایه می شود:

کلاس آنلاین طراحی تاسیسات برقی با اتوکد

بسته آموزش حرفه ای طراحی تاسیسات الکتریکی (طراح شو)

 

کتاب آموزش طراحی برق ساختمان

بهترین و پروفروش ترین کتاب آموزش طراحی برق ساختمان، کتاب «طراحی برق ساختمان؛ از آموزش تا درآمدزایی» تالیف مهندس ساناز سیدی و مهندس محمد کریمی از انتشارات خانه کتاب مهندسین است.  یکی از بهترین راه های کسب درآمد برای مهندسین برق، یادگیری اصول طراحی تاسیسات الکتریکی ساختمان بوده که می توانند بدون نیاز به پروانه نظام مهندسی ساختمان، به صورت پاره وقت و دورکار، به درآمدزایی عالی برسند. کتاب پیش رو، جامع ترین مفاهیم و سرفصل های طراحی تاسیسات برقی با نرم افزار اتوکد را در بر دارد. سرفصل های این کتاب عبارتند از: پلان ساختمان، آموزش اتوکد، سیم و کابل، همبندی، روشنایی، پریز برق، تلفن، آنتن تلوزیون، آیفون و زنگ اخبار، اعلام حریق، دوربین مدار بسته، شبکه، تاسیسات مکانیکی، دیماند، تابلو برق و رایزر دیاگرام.

 

برای تهیه کتاب، کافیست کلمه «طراحی» را به 90002617 ارسال کنید.

 

طراحی تاسیسات برقی با اتوکد

چهار گام طراحی عبارت است از:

گام 1. یادگیری اتوکد

برای یادگیری اتوکد باید آموزشی را انتخاب کنید که چند ویژگی مهم داشته باشد اول اینکه جامع باشد تمام مطالب را پوشش دهد دوم اینکه همراه با تصاویر توضیح داده شود سوم مطالب به روز باشد چهارم علاوه بر آموزش نقشه کشی به آموزش محاسبات پرداخته باشد که تمام این ویژگی ها در کتاب «طراحی برق ساختمان؛ از آموزش تا درآمدزایی» تالیف مهندس ساناز سیدی و مهندس محمد کریمی از انتشارات خانه کتاب مهندسین است.

گام 2. پلان خوانی

در پلان اطلاعاتی نظیر ابعاد هر قسمت، محل قرارگیری هر بخش و موارد بسیار دیگری که برای ساخت و ساز لازم است، مشخص می شود تا از اجرای درست و دقیق پروژه مطابق با نقشه اطمینان حاصل شود. هر پروژه ای شرایط منحصر به فردی دارد بنابراین لازم است تا نقشه به درستی تفسیر شود. در واقع تفسیر نقشه بین عوامل ساخت یک پروژه مانند استفاده از یک زبان خاص توسط قشر خاصی از جامعه است که این زبان برای آن ها مشترک است و با استفاده از آن می توانند اطلاعات را به یکدیگر منتقل نمایند.

گام 3. یادگیری مباحث مقررات ملی ساختمان

تسلط بر مبحث 13 (طرح و اجرای تاسیسات برقی)، مبحث 15 (آسانسور و پلکان برقی)، نشریه 110 سازمان برنامه و بودجه  و مبحث 19( صرفه جویی در مصرف انرژی)

گام 4. نقشه کشی

این مورد مربوط به طراحی مسیر سیم های برق،تلفن و آنتن و … می باشد که مهندسان برق این نوع نقشه کشی را انجام می دهند.

 

سرفصل‌های آموزش

سرفصل های کتاب آموزش طراحی برق ساختمان، که به صورت کامل و جامع مطالب را پوشش می دهد به شرح زیر است:

1)آموزش اتوکد

2)پلان ساختمان

3)سیم و کابل

4)همبندی

5)روشنایی

6)پریز برق

7)تلفن

8)آنتن تلویزیون

9)آیفون و زنگ اخبار

10)اعلام حریق

11)شبکه

12)تاسیسات مکانیکی

13)دیماند

14)تابلو برق

15)رایزر دیاگرام

 

 

 

آموزشی رایگان کارشناس رسمی
پاسخ تشریحی نظام مهندسی مکانیک

سایر مقالات

دیدگاه های شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت صدها آموزش رایگان در اپلیکیشن آکادمی مهندس کریمی دریافت اپلیکیشن
error: Content is protected !!