نحوه درآمدزایی از آمازون برای مهندس برق

نحوه درآمدزایی از آمازون برای مهندس برق

تاریخ انتشار

12 بهمن 1399

تعداد مشاهده

178 نفر

نحوه درآمدزایی از آمازون برای مهندس برق

نحوه درآمدزایی از آمازون برای مهندس برق

در این مقاله نحوه درآمدزایی از آمازون برای مهندس برق و نحوه فروش تجهیزات برقی را معرفی می کنیم. اگر می­خواهید در سایت آمازون به فروش محصولات بپردازید لازم است با قوانین این سایت به­درستی آشنا شوید. همچنین برای کاهش هزینه ­های گوناگون راهکارهای مناسبی ارائه کرده‌ایم.

سایت آمازون یکی از معتبرترین و پرکاربردترین فروشگاه­های اینترنتی جهان است. این فروشگاه اینترنتی در سال 1994 شروع به کار کرد و فعالیت‌های آن محدود به فروش محصولات مختلف در سراسر جهان نیست بلکه سایت آمازون در زمینه­های متعددی از قبیل تجارت الکترونیک، پردازش ابری، توزیع محصولات دیجیتال و هوش مصنوعی نیز فعالیت گسترده‌ای دارد.
در این مقاله، به معرفی جامع و کامل سایت آمازون و نحوه درآمدزایی از آمازون برای مهندس برق، خرید محصولات فیزیکی و مجازی از این سایت خواهیم پرداخت. شما به عنوان مهندس برق می توانید به فروش محصولات و تجهیزات برقی در آمازون بپردازید.

نحوه درآمدزایی از آمازون برای مهندس برق-آکادمی کریمی

1- معرفی سایت آمازون

سایت آمازون یا Amazon.com  یک شرکت تجارت الکترونیک آمریکایی است که در سال 1994 توسط جف بزوس تاسیس شد. این شرکت در شهر سیاتل واقع در ایالت واشنگتن قرار گرفته است. فعالیت شرکت آمازون در ابتدا با فروش آفلاین کتاب آغاز شد.
در سال 1995، شرکت آمازون با آدرس اینترنتی Amazon.com در شبکه اینترنت منتشر شد و از آن به منظور فروش اینترنتی محصولات دست دوم و نو استفاده می شد؛ اما ایده جف بزوس خیلی سریع مورد استقبال عموم قرار گرفت. امروزه، سایت آمازون شامل طیف وسیعی از محصولات از کتاب، سی دی آموزشی و بسته‌های نرم افزاری گرفته تا تجهیزات برقی و وسایل خانه، کیف و کفش و غیره است. جف بزوس، بنیانگذار شرکت آمازون، هم اکنون نیز به عنوان مدیر عامل این شرکت مشغول به فعالیت است. وی با در اختیار داشتن بیش از 17 درصد از سهام شرکت آمازون، به عنوان سهامدار اصلی این شرکت شناخته می‌شود.

جف بزوس نام شرکت خود را آمازون گذاشت زیرا معتقد بود که این سایت نیز به یک مکان عجیب و غریب و متفاوت در بستر اینترنت تبدیل خواهد شد. او همیشه در مصاحبه هایش عنوان می‌کند که همان‌طور که رودخانه آمازون بزرگترین رود جهان است، قصد دارد سایت آمازون نیز تبدیل به بزرگترین فروشگاه در سراسر جهان شود.
پس از راه اندازی سایت آمازون، فروشگاه‌های اینترنتی بسیار زیادی با تقلید از ایده  اولیه وی در سراسر جهان تاسیس شدند اما خود جف بزوس معتقد است که هیچ یک از این برندها نمی‌توانند جایگزین طرح تجاری اصلی شوند و به موفقیت این سایت لطمه وارد نمایند.
از سوی دیگر، نام این شرکت با اولین حرف الفبا یعنی A شروع می شود و در نتیجه همواره در ابتدای فهرست هایی که بر اساس الفبا مرتب شده اند، قرار می گیرد.

در حال حاضر شرکت­های بسیار زیادی از جمله سرویس های وب آمازون، الکسا اینترنت، دیجیتال فتوگرافی رویو، گودریدز و بانک اطلاعات اینترنتی فیلم ها به صورت وابسته به شرکت آمازون مشغول به کار هستند و درآمد بسیار زیادی را نصیب این شرکت می کنند.

 

نحوه درآمدزایی از آمازون برای مهندس برق2 - اکادمی کریمی

2- انواع محصولات برای درآمدزایی از آمازون

همان طور که گفته شد، سایت آمازون کار خود را با فروش کتاب آغاز کرد و امروزه به عنوان بزرگترین کتاب فروشی جهان به شمار می‌رود. با این وجود، طیف وسیعی از کالاهای فیزیکی و مجازی در سایت آمازون به فروش می‌رسند و این سایت شامل کاملترین دسته بندی محصول در فروشگاه های اینترنتی است. به طور کلی، محصولات موجود در سایت آمازون را می توان به دو دسته محصولات فیزیکی و محصولات مجازی تقسیم بندی کرد که در ادامه به توضیح این محصولات خواهیم پرداخت. شما به عنوان مهندس برق می‌توانید محصولات فیزیکی و تجهیزات برقی و محصولات مجازی خود را در این فروشگاه بزرگ عرضه کنید.

2-1 محصولات فیزیکی شرکت آمازون

 سایت آمازون در ابتدا صرفاً برای فروش محصولات فیزیکی راه اندازی شد. این سایت  مکان برای خرید محصولات فیزیکی نظیر پوشاک و همچنین تجهیزات الکترونیکی است زیرا معمولاً قیمت این محصولات در آمازون برابر و حتی کمتر از قیمت آن ها در بازار است. مشتریان با خرید محصولات فیزیکی این بهترینسایت می توانند آن‌ها را درب منزل خود تحویل بگیرند. مشتریان تجهیزات برقی نیز می توانند با این روش کالای خود را خریداری نمایند.

 

نحوه درآمدزایی از آمازون برای مهندس برق3 - اکادمی کریمی

2-2 محصولات مجازی شرکت آمازون

سایت آمازون یکی از بهترین فروشگاه های اینترنتی برای خرید محصولات مجازی از قبیل کتاب های دیجیتالی، نرم افزارهای پر کاربرد و آلبوم‌های موسیقی محسوب می‌شود. از آنجایی که شرکت آمازون خود ناشر، شرکت پخش موسیقی و کمپانی ضبط فیلم نیز به شمار می‌رود، پس بسیاری از محصولات مجازی سایت آمازون متعلق به خود شرکت است و امکان خرید این محصولات در فروشگاه‌های اینترنتی دیگر وجود ندارد. اگر شما مهندس برق هستید یا کالا و محصولات برقی برای فروش دارید می‌توانید تجهیزات برقی خود را به فروش برسانید و به درآمدزایی از آمازون برسید. همچنین در این سایت امکان عرضه محصولات مجازی هم وجود دارد.

 

3- درآمدزایی از آمازون با فروشندگی در این سایت

فروشندگی در شرکت آمازون به دو صورت انجام می گیرد:

  • روش FBM (Fulfillment by Merchant): در روش FBM، تمامی مسئولیت بسته بندی، ارسال محصول، مرجوع کردن محصول، تعویض، باز گرداندن و خدمات پس از فروش به عهده خود فروشنده است.
  • روش FBA (Fulfillment by Amazon): روش FBA، روش بی دردسر تری است. در این روش، شما اختیار فروش محصولات خود را به طور کامل به شرکت آمازون می دهید. تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که محصولات خود را به انبار شرکت آمازون ارسال نمایید. تمامی کار ها بر عهده خود شرکت آمازون است. در صورتی که محصول شما به عنوان مهندس برق به فروش برسد، سود به حسابتان در سایت واریز می گردد. حتی می توانید خدمات مربوط به مشتریان را نیز به خود سایت واگذار کنید؛ البته، توصیه می شود که این کار را انجام ندهید و خود به طور مستقیم با مشتریان تجهیزات برقی یا خدمات برقی در ارتباط باشید تا تجربه خرید خوشایندتری را برای مشتریان خود به ارمغان آورید.

شما باید به عنوان مهندس برق با توجه به شرایط و محصولات و تجهیزات برقی خود یکی از دو روش فروشندگی مذکور را انتخاب کنید.

4-نحوه فروش محصولات فیزیکی برقی و مجازی در سایت آمازون

در سال های اخیر، سایت آمازون آنچنان پیشرفت کرده است که نمی توان آن را یک وبسایت خرده فروشی معمولی در نظر گرفت. این سایت، خدمات مختلفی از جمله تخفیفات پرایم، تحویل سریع درب منزل، تماشای ویدیوی آنلاین و تحویل غذای تازه را ارائه می دهد. در نتیجه، با کمی تلاش و پشتکار می توانید از طریق فروش محصولات خود توسط سایت آمازون به درآمد قابل توجهی دست پیدا کنید. در ادامه، راهنمای گام به گام درآمد زایی از طریق سایت آمازون را توضیح خواهیم داد.

نحوه درآمدزایی از آمازون برای مهندس برق

5- تعیین هدف درآمدزایی از آمازون برای مهندس برق

در گام نخست باید هدفی برای فروش خود به عنوان یک مهندس برق تعیین نمایید و مشخص کنید که می خواهید به چه میزان فروش دست یابید. سپس، می توانید بر اساس اهداف تعیین شده خود، برنامه ریزی کنید. هر چه اهداف تعیین شده شما دقیق تر باشند، برنامه ریزی صورت گرفته نیز به درستی پیش خواهد رفت.

 

6- انتخاب نحوه فروش در سایت آمازون

به طور کلی، دو روش برای فروش و درآمدزایی از آمازون در اختیار فروشندگان قرار می‌دهد که عبارتند از حساب فروشندگی شخصی و حساب فروشندگی حرفه‌ای. شما باید با توجه به میزان و نوع فروش ماهانه خود یکی از روش‌های فروش سایت آمازون را انتخاب نمایید.
به عنوان مثال، اگر هدف شما فروش 40 محصول در ماه است، پس روش حساب فروشندگی شخصی گزینه قابل قبولی برای شما به حساب می آید. در مقابل، اگر هدف شما فروش بیش از 40 محصول در ماه از طریق این سایت است، پس حساب فروشندگی حرفه ای را باید انتخاب نمایید.

در حساب فروشندگی شخصی، فروشندگان باید به ازای فروش هر محصول 99 سنت به سایت آمازون بپردازند. در حساب های فروشندگی حرفه‌ای، سایت آمازون بدون توجه به میزان فروش شما، 40 دلار در ماه از حسابتان کسر می‌کند.
به همین دلیل است که برای میزان فروش پایین، حساب فروشندگی حرفه ای توصیه نمی شود. لازم به ذکر است که برخی از خدمات فروش آمازون تنها به فروشندگان حرفه ای اختصاص می یابد. به عنوان مثال، فروشندگان شخصی می توانند محصولات خود را حداکثر در 20 دسته بندی به فروش برسانند در حالی که بیش از 30 دسته بندی برای فروشندگان حرفه ای در سایت آمازون وجود دارد.
دسته بندی محصولات سایت آمازون برای فروشندگان شخصی عبارتند از:

  • لوازم جانبی دستگاه های آمازون

  • لوازم جانبی دستگاه های کیندل

  • لوازم تغذیه کودک و نوزاد

  • کتاب، تقویم، کارت، انواع مجله و صفحه موسیقی

  • دوربین، تلسکوپ، تلفن و لوازم برقی

  • تلویزیون، کامپیوتر و لوازم برقی خودرو

  • محصولات مربوط به سلامت و مراقبت شخصی

  • مبلمان منزل، محصولات مربوط به حیوانات خانگی، لوازم پذیرایی، تزئینی و باغبانی

  • ابزار موسیقی

  • لوازم تعمیر منزل

  • نرم افزار و بازی های کامپیوتری

  • لوازم ورزشی و تناسب اندام

  • اسباب بازی

فروشندگان حرفه ای علاوه بر دسته بندی های بالا می توانند محصولات خود را در دسته بندی های زیر نیز به فروش برسانند:

  • لوازم جانبی و ابزار مربوط به خودرو

  • عطر، محصولات مراقبت از پوست و مو، لوازم آرایشی و حمام

  • لوازم اداری

  • لباس و لوازم جانبی

  • غذا و خواروبار

  • نوشیدنی

  • ساعت و جواهرات

  • چمدان و لوازم سفر

  • خدمات حرفه ای مانند تعمیر، مونتاژ و لوله کشی

  • ویدیو، دی وی دی و بلو ری

7- ثبت بازار

به منظور ثبت بازار و درآمدزایی از آمازون، ابتدا باید حساب فروشندگی در این سایت باز کنید و نام تجاری برای خود انتخاب نمایید. برای ثبت نام تنها کافی است آدرس و اطلاعات مالی خود را ارائه دهید. فروش در این سایت نیز شامل مالیات می شود؛ در نتیجه، باید فرم های مالیاتی مربوطه را نیز تحویل دهید.

8- آغاز فرآیند فروش در سایت آمازون

پس از تکمیل مراحل بالا باید محصولات و تجهیزات برقی خود را به کاتالوگ آمازون اضافه نمایید. در صورتی که حساب فروشندگی شخصی دارید، حتماً باید محصولات خود را تک تک وارد کاتالوگ آمازون نمایید اما اگر از حساب فروشندگی حرفه ای استفاده می کنید، می توانید محصولات خود را به صورت کلی و عمده وارد کاتالوگ نمایید.
پس از وارد کردن محصول باید شرایط هر محصول، کد UPC و گزینه های ارسال را نیز مشخص نمایید. در نهایت، محصول مورد نظر شما برای فروش در سایت آمازون قرار می گیرد. هر بار که مشتری برای خرید محصول شما اقدام می کند، خود سایت به شما اطلاع می دهد و شما می توانید از روش FBA برای ارسال و تحویل کالا استفاده نمایید و یا خود اقدامات لازم برای ارسال محصول را انجام دهید. در صورتی که فروش محصول با موفقیت انجام پذیرد، سایت آمازون هزینه مربوطه را به حساب شما واریز می کند.

9-هزینه های فروشندگی تجهیزات برقی و یا خدمات در سایت آمازون

در ادامه توضیح خواهیم داد که شما به عنوان فروشنده سایت آمازون چه مقدار سهم باید به این وبسایت پرداخت نمایید و سود شما از این فروش چه مقدار خواهد بود. به طور کلی، هر نوع تجارت با هزینه هایی همراه است وبسایت آمازون نیز از این قاعده مستثنی نیست.
هزینه های فروشندگی سایت آمازون عبارتند از:

9-1 هزینه ارجاع محصول

اولین هزینه فروشندگی تجهیزات برقی در سایت آمازون مربوط به ارجاع محصول است. این هزینه بسته به نوع محصول بین 8 تا 15 درصد تخمین زده می شود. پس ابتدا باید محصول مورد نظر خود را در دسته بندی های آمازون قرار دهید تا سایت آمازون بسته به این دسته بندی ها، هزینه ارجاع محصول را مشخص کند.

9-2 هزینه مربوط به محصولت مدیا

دومین هزینه مربوط به محصولات مدیا از قبیل سی دی و دی وی دی آموزشی است. محصولات مدیا باید به اسم خودتان باشد به همین دلیل سایت آمازون هزینه ای بین 1 تا 2 دلار از شما دریافت می کند.

9-3 هزینه مربوط به حساب فروشندگی

همان طور که قبلاً توضیح داده شد، دو نوع حساب فروشندگی در سایت آمازون وجود دارد: حساب فروشندگی شخصی و حساب فروشندگی حرفه ای. در صورت یکه حساب فروشندگی شخصی داشته باشید، باید به ازای هر فروش 99 سنت به سایت آمازون پرداخت نمایید. اگر از حساب فروشندگی حرفه ای استفاده می کنید، ماهانه باید 40 دلار به سایت آمازون بپردازید.

9-4 هزینه سرویس FBA آمازون

این هزینه مربوط به روش FBA است. سایت آمازون بر اساس وزن و سایز محصول، هزینه ای را از شما دریافت می کند.

9-5 هزینه انبارداری سایت آمازون

سایت آمازون به منظور انبارداری از شما هزینه دریافت می کند. هزینه انبارداری نیز بر اساس سایز و وزن محصول و تجهیزات برقی شما محاسبه می شود.

9-6 هزینه ارسال کالا به آمازون

این هزینه مربوط به ارسال کالا برای افرادی در کشورهای دیگر است (هزینه شیپینگ). محاسبه این هزینه بر اساس فاکتورهای مختلفی صورت می گیرد.

10- میزان سود درآمدزایی از آمازون

با توجه به هزینه های سایت آمازون شاید این سوال به ذهنتان خطور کند که آیا فروشندگی در این سایت، کسب و کار سودآوری است؟ برای پاسخ دادن به این سوال می توانید از ماشین حساب سایت آمازون استفاده نمایید و سود باقیمانده را محاسبه کنید. به همین منظور، کد Asin محصول خود را در ماشین حساب وارد نمایید تا کالای مورد نظر پیدا شود. ماشین حساب سایت آمازون دارای چند ردیف است. ردیف اول برای زمانی است که شما محصول را خریداری کرده و در منزل انبار می کنید. ردیف دوم برای زمانی است که شما از روش FBA استفاده می کنید.

در این ردیف می توانید نحوه ارسال محصول به کشورهای دیگر را انتخاب نمایید. دو گزینه پیش روی شما است: ارسال با هواپیما یا ارسال با کشتی. توصیه می شود که برای کاهش هزینه های ارسال کالاها و تجهیزات برقی، ارسال با کشتی را انتخاب نمایید. لازم به ذکر است که این هزینه ها بسته به وزن و سایز محصول تغییر می کنند. سپس، هزینه ساخت محصول را در ماشین حساب وارد می کنید. در نهایت، میزان سود شما از فروش یک محصول آمازون مشخص خواهد شد.


موضوعات مرتبط : 

سرفصل‌های بسته درآمدزایی از اینترنت برای مهندسین برق
 
 


سایر مقالات

دیدگاه های شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت صدها آموزش رایگان در اپلیکیشن آکادمی مهندس کریمی دریافت اپلیکیشن
error: Content is protected !!