سابقه کار آزمون نظام مهندسی برق

تاریخ انتشار

17 خرداد 1400

تعداد مشاهده

232 نفر

سابقه کار آزمون نظام مهندسی برق

به گزارش دپارتمان آزمون های تخصصی آکادمی مهندس کریمی، سابقه کار آزمون نظام‌مهندسی برق توضیح داده شده است

برای شرکت در آزمون نظام مهندسی برق، نیاز به سابقه کاری است که متفاوت از اصطلاح سابقه کار رایج بوده و در این مقاله توضیح داده می شود.

 

علاوه بر داشتن مدرک و رشته تحصیلی مجاز آزمون نظام مهندسی برق، داوطلبان باید دارای سابقه کار برای ثبت نام در آزمون نظام مهندسی برق باشند. منظور از این سابقه کار، داشتن کار تجربی و یا بیمه ای نیست، بلکه منظور گذشتن زمان مشخصی از تاریخ اخذ مدرک تحصیلی است.

در صوریتکه که از تاریخ اخد مدارک کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای داوطلبان آزمون نظام‌مهندسی برق به ترتیب 3، 2 و 1 گذشته باشد، سابقه کار لازم برای شرکت در آزمون نظام مهندسی برق را دارند.

برای چک کردن سنوات آزمون نظام مهندسی برق کلیک کنید

چند نکته بسیار مهم در مورد سابقه کار آزمون نظام مهندسی برق:

1) سابقه کار از تاریخ اخذ مدرک تا روز آزمون (نه تاریخ ثبت نام) محاسبه می شود و نباید حتی یک روز کمتر شود.

2) برای داوطلبان کارشناسی ناپیوسته، این زمان کمتر از 3 سال است، چرا که فاصله زمانی بین تاریخ اخذ مدرک کاردانی و کارشناسی ناپیوسته را تقسیم بر 5 کرده و از مدت سه سال (36 ماه) کم می شود. مثلا اگر داوطلبی مدرک کارشناسی پیوسته خود را در تاریخ 01/06/95 دریافت کند و آزمون در 01/02/98 باشد، مجاز به شرکت در آزمون نیست چرا که کمتر از 3 سال از تاریخ اخذ مدرک آن می گذرد. اما اگر همین داوطلب دارای مدرک کارشناسی ناپیوسته بوده و مدرک کاردانی خود را مثلا 01/07/92 دریافت می کرد، می توانست در آزمون شرکت کند؛ چون فاصله زمانی اخذ مدرک کاردانی و کارشناسی، 35 ماه بوده که این ماهها تقسیم بر 5 شده و 7 ماه بدست آمده از 3 سال (36 ماه) کم می شود و داوطلب با گذشتن 29 ماه از تاریخ اخذ کارشناسی در آزمون شرکت کند که این 29 ماه قبل از روز آزمون (01/02/98) خواهد بود.

3) در صورتیکه که داوطلب هر کدام از سه زمان 3، 2 و 1 سال قبل از اخذ کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا را داشته باشد، می تواند در آزمون شرکت کند. مثلا تاریخ دریافت مدرک کارشناسی داوطلب بیش 3 سال بوده اما مدرک کارشناسی ارشد آن، کمتر از 2 سال است، این داوطلب مشکلی برای شرکت در آزمون نظام مهندسی برق ندارد.

سایر مقالات

دیدگاه های شما

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت صدها آموزش رایگان در اپلیکیشن آکادمی مهندس کریمی دریافت اپلیکیشن
error: Content is protected !!