قبولی تضمینی در آزمون کارشناسی رسمی

مراحل قبولی در آزمون کارشناسی رسمی
تاریخ آخرین به روزرسانی
1403/06/17
تعداد مشاهده
1204 نفر

قبولی تضمینی آزمون کارشناس رسمی دادگستری

دغدغه بسیاری از داوطلبان آزمون کارشناسی رسمی برق این است که چگونه در آزمون کارشناس رسمی دادگستری قبول شویم؟ در این مقاله، مراحل جذب کارشناس رسمی قوه قضاییه و دادگستری  به صورت کامل و گام به گام معرفی می شود.

دکمه-مشاوره

با پر کردن فرم زیر ویدیو آموزشی “روش پیروزی در آزمون کارشناسی رسمی” را دریافت کنید

شماره را انگلیسی وارد کنید

چگونه در آزمون کارشناسی رسمی قبول شویم و پروانه بگیریم؟

داوطلبان پس از قبولی در آزمون کتبی و شفاهی و گذراندن دوره کارآموزی، پروانه کارشناس رسمی دادگستری را دریافت می‌کنند، از سوی مراجع قضایی و به واسطه کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان خود برای بررسی تخصصی پرونده دعوت به همکاری می‌شوند.در ادامه نحوه قبولی در آزمون کارشناس رسمی دادگستری و دریافت پروانه را به ترتیب توضیح دادیم:

دانش پذیران عزیز میتوانید نمونه کارنامه قبولی کارشناس رسمی دادگستری، آکادمی کریمی را ببینید.

برای مشاهده بسته های  آموزشی  کارشناس رسمی برق کلیک کنید.

 قبولی در آزمون تستی کارشناسی رسمی برق

اولین گام، آزمون کتبی است که به صورت چهارگزینه ای برگزار خواهد شد، معمولا آزمون شامل 60 پرسش و حدود 110 دقیقه زمان است. برای کسب قبولی تضمینی آزمون کارشناس رسمی دادگستری در مورد هر آزمون روی رشته مورد نظر کلیک کنید.

آزمون کارشناسی رسمی رشته برق، الکترونیک، مخابرات
آزمون کارشناسی رسمی رشته برق، ماشین و تاسیسات کارخانجات
آزمون کارشناسی رسمی رشته تاسیسات ساختمانی

Screenshot 2024 08 21 112149

 قبولی در مصاحبه کارشناس رسمی برق

پس از برگزاری آزمون کتبی و قبولی در آزمون کارشناس رسمی دادگستری، داوطلبان به ترتیب اولویت فضلی و به تعداد ظرفیت اعلام شده در منطقه مورد تقاضا به علاوه 50 % ظرفیت در هر رشته محل، به شرط کسب حداقل نمره کتبی 60 از 100 ، به عنوان مجازشدگان مرحله اول آزمون، برای آزمون شفاهی دعوت می شوند.

حد نصاب قبولی در آزمون کارشناس رسمی دادگستری 1403

حد نصاب قبولی 60 از 100 میباشد که پس از قبولی در مصاحبه کارشناس رسمی دادگستری و کسب حدنصاب، داوطلبان به ترتیب اولویت فضلی جمع 30 % نمره شفاهی و 70 % نمره کتبی و به تعداد ظرفیت اعلام شده در منطقه مورد تقاضا مطابق با جداول دفترچه راهنمای آزمون کارشناسی رسمی برای ادامه مراحل به کمیسیون ماده 13 معرفی خواهند شد.

کارشناس رسمی 2

آزمون کارشناس رسمی دادگستری برق شامل دو مرحله اصلی است: آزمون کتبی و مصاحبه شفاهی. موفقیت در هر مرحله شرط لازم برای پذیرش در مرحله بعدی و در نهایت اخذ پروانه کارشناس رسمی می‌باشد.برای مطالعه ادامه مقاله مراحل مصاحبه کارشناس رسمی دادگستری برق کلیک کنید.

 قبولی در کارآموزی کارشناسی رسمی برق

گذراندن موفقیت آمیز دوره کارآموزی تحت نظر کارشناس راهنما به مدت حداقل یک سال بر اساس نظامنامه کارآموزی و شرکت در دوره های آموزشی، مطالعه قوانین و مقررات مربوط، و شناخت وظایف کارشناسی که کارشناس راهنما یا کانون ذیربط به کارآموز محول می کند.

تذکر: کارآموزی از تاریخ تعیین کارشناس راهنما توسط هیئت مدیره کانون مربوط آغاز می شود و هرگونه تأخیر غیرموجه بیش از دو ماه موجب بازنگری پذیرش داوطلب خواهد شد.

official expert exam 780x425 1

ادای سوگند و دریافت پروانه کارشناسی با صلاحیت های تعیین شده

مرحله آخر شرکت در مراسم سوگند با حضور رئیس دادگستری استان و دریافت پروانه کارشناسی رسمی دادگستری می باشد.

Screenshot 2024 08 21 111359

 

مراحل دریافت پروانه کارشناس رسمی دادگستری به شکل بالا است که شما پس از گذراندن 4 مرحله می‌توانید به عنوان کارشناس رسمی دادگستری برق فعالیت کنید.

مدت زمان اخذ پروانه کارشناسی رسمی پس از قبولی

به صورت میانگین، فرایند قبولی در مرحله اول (آزمون کتبی) تا اخذ پروانه حدودا 3 سال طول می کشد و بعد از اخذ پروانه، فرآیند ارجاع پرونده و درآمدزایی شروع می شود.

مهندسان درمورد کیفیت محصولات (کارشناس رسمی) آکادمی چه گفتند؟
فیلم نظرات دانشپذیران آکادمی کریمی در آزمون کارشناس رسمی را ببینید.

کارشناسان رسمی دادگستری افراد متخصصی هستند که پس از گذراندن آزمون مربوط به این حوزه می توانند در مواردی که قاضی برای تصمیم نهایی نیاز به اظهار نظر تخصصی دارد و پرونده را به آن ها ارجاع می دهد ابراز نظر کنند برای اطلاعات بیشتر مقاله وظایف کارشناس رسمی برق رامطالعه بفرمایید.

در این صفحه مراحل گزینش کارشناس رسمی دادگستری به تفکیک بیان شد، برای مطالعه و آشنایی با دیگر سوالات متداول درباره آزمون کارشناس رسمی میتوانید این صفحه را ببینید. همچنین میتوانید سوالات خود را در پایین این صفحه با کارشناسان ما مطرح نمایید.

مطالب جذاب مرتبط

دیدگاه های شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!