15 شغل پر درآمد برای مهندس برق

15 شغل پر درآمد برای مهندس برق
تاریخ آخرین به روزرسانی
1403/07/19
تعداد مشاهده
1583 نفر

بازار کار مهندسی برق در ایران

برای موفق شدن در بازار کار رشته برق و رشته های مرتبط با آن علاوه بر تحصیلات دانشگاهی مهارت‌های متعددی لازم است. آموزش پرکاربردترین مهارت های برقی روز دنیا می‌تواند در جهت کسب مشاغل پردرآمد به دانش‌آموختگان دانشگاهی کمک شایانی نماید. ما در این مقاله قصد داریم شما را با 15 شغل پر درآمد  مهندسی برق آشنا نماییم.

بازار کار نظام مهندسی برق

نظام مهندسی برق، یکی از حوزه های مهم و پرکاربرد در صنعت ساختمان سازی است. مهندسان برق با دارا بودن پروانه نظام مهندسی، می توانند در پروژه های مختلفی از جمله طراحی، نظارت و اجرای تاسیسات برقی ساختمان ها فعالیت کنند.

دکمه مشاوره نظام

بازار کار تکنسین برق ساختمان

بازار کار برق ساختمان در ایران همواره پر رونق است و با توجه به پیشرفت تکنولوژی و افزایش نیاز ساختمان به سیستم های برقی این رونق ادامه دارد. تکنسین برق ساختمان به فردی گفته می شود که به صورت تخصصی در زمینه نصب، تعمیر و نگهداری سیستم های برقی ساختمان ها فعالیت می کند. از سیم کشی ساده تا نصب سیستم های هوشمند از وظایف تکنسین برق ساختمان است.از ویژگی یک تکنسین برق ساختمان می توان به دانش فنی بالا، تجربه کافی، ابزارهای مناسب، مسئولیت پذیری و صداقت اشاره کرد.برای تبدیل شدن به یک تکنسین برق ساختمان پیشنهاد ما شرکت در دوره های فنی و حرفه ای،کارآموزی  و کسب مدرک است.

تکنسین برق ساختمان

بازار کار برق صنعتی چیست؟

رشته برق صنعتی یکی از رشته های پر طرفدار و پرکاربرد در صنعت است. صنایع نفت و گاز، پتروشیمی، خودروسازی، فولاد، سیمان، نساجی، غذایی و دارویی و… همگی به مهندسان برق صنعتی نیاز دارند. آینده بازار کار برق صنعتی بسیار روشن است. مهندسان برق صنعتی که به دانش و مهارت های روز مجهز باشند، می توانند در بازار کار رشته برق صنعتی موفق باشند.

برق صنعتی

بازار کار متخصص برق خودرو

شغل متخصص برق خودرو یک شغل پر درآمد و آینده دار است.متخصص برق خودرو فردی است که به سیستم های برقی خودرو ها مسلط بوده و قادر به عیب یابی، تعمیر و نگه داری این سیستم هاست. با افزایش پیچیدگی سیستم های برقی خودروها، نیاز به متخصصان برق خودرو بیش از پیش احساس می شود. با داشتن علاقه و تلاش، می توانید در این حرفه موفق شوید.

برق خودرو bmw

بازار کار نصاب دزدگیر اتومبیل

در حال حاضر خودرو به مهم ترین وسیله در زندگی بشر تبدیل شده است. تعداد آن روز به روز در حال افزایش است. کمتر خانواده ای می توان دید که خودرو نداشته باشند. برخی از خانواده ها حتی دو یا چند خودرو دارند. از این رو یکی از سیستم های حفاظتی که برای ایجاد امنیت خودرو استفاده می شود سیستم دزدگیر ماشین است. با افزایش تقاضا برای مجهز کردن خودرو به سیستم اعلام سرقت شغل نصاب دزدگیر خودرو بسیار رونق گرفته و به شغلی پول ساز مبدل شده است. نصاب های دزدگیر ماشین باید با انواع دزدگیر و نحوه نصب ان ها اشنایی داشته باشند همچنین باید بتواند عیب یابی دزدگیر ها را به درستی انجام داده و نسبت به رفع آن اقدام کنند.پس از این که مهارت لازم برای نصب دزدگیر ماشین را کسب کردید می توانید در نمایشگاه‌ های خودرو، نمایندگی های خودرو و سایر مشاغلی که به نصب دزدگیر مرتبط است مشغول به کار شوید.

آموزش-نصب-و-راه-اندازی-سیستم-دزدگیر

بازار کار نصب ضبط و باند خودرو

برخی افراد اهمیت زیادی به سیستم صوتی اتومبیل خود می دهند و هزینه های بسیاری را برای داشتن بهترین صدای ممکن صرف می نمایند.با توجه به این که تعداد خودروهای تولید شده در کشور افزایش یافته و این میزان هنوز هم رو به افزایش است، بازار کار مشاغل مرتبط با خودرو بسیار پر رونق می باشد.در صورتی که نصاب های ضبط و باند خودرو از مهارت کافی در این کار برخوردار باشند، تعداد مشتریان زیادی به آنها جهت نصب انواع سیستم ها مانند آمپلی فایرهای چهار و شش کاناله، ساب ووفر، نصب مانیتور در پشت صندلی و غیره، مراجعه کرده و در نتیجه درآمد آنها افزایش خواهد یافت. با برنامه ریزی دقیق در این حرفه می توان جای خود را محکم نموده و به گسترش شغل و افزایش درآمد پرداخت.

 آموزش برق خودرو درجه 2 min

بازار کار نصب و تعمیر دوربین‌های مداربسته

امروزه یکی از دغدغه هایی که برای اکثر جوانان وجود دارد شغل می باشد. با توجه به شرایط اقتصادی بدی که کشور ما در سال های اخیر داشته است داشتن شغلی که بتواند درآمد بالایی برای فرد ایجاد کند و همچنین دارای ثبات باشد ممکن است به سختی برای فرد به وجود آید. با توجه به این که افراد و سازمان های مختلف برای تامین امنیت ساختمان های خود از دوربین های مدار بسته استفاده می کنند می توان گفت که افرادی که در حوزه فروش یا نصب و تعمیرات این تجهیزات فعالیت دارند می توانند امنیت شغلی بالایی داشته باشند.نصب دوربین مدار بسته از عهده افراد عادی خارج بوده و نیاز به متخصص در این کار می باشد در نتیجه شغل نصب و تعمیرات دوربین مدار بسته می تواند درآمد بالایی را برای فرد به دنبال داشته باشد.

آموزش-نصب-دوربین-مدار-بسته

بازار کار نصب و تعمیر کولرهای گازی

به علت قرار گرفتن کشور ما در منطقه ای گرم و خشک و هوای گرم آن در بهار و تابستان، نیاز به کولرهای گازی و اسپیلت در ساختمان های مسکونی و تجاری و ادارات مختلف احساس می شود.استفاده از اسپیلت ها در چند سال اخیر به علت ویژگی ها و مزایایی که دارد با رشد بسیاری رو به رو شده است. نصب این سیستم ها نیازمند تخصص بالایی در این کار داشته و در صورت نصب و یا تعمیر آنها توسط خود فرد احتمال به وجود آمدن مشکل در نحوه کارکرد آنها و کاهش طول عمر مفیدشان وجود خواهد داشت.تمام مشاغل فنی از جمله شغل نصب و تعمیر کولر گازی به نسبت مهارت و تخصصی که فرد دارد قادر به کسب درآمد می باشند. در واقع هرچه کیفیت کار فرد در انجام کار بالاتر بوده و از دانش بالایی در این کار برخوردار باشد می تواند به میزان بالاتری از حقوق ماهیانه دست پیدا کنند.

آموزش-تعمیرات-کولر-گازی

بازار کار تعمیر بردهای الکترونیکی

درآمد هر شغلی به مسائل مختلفی بستگی دارد اما اگر تسلط کامل در عیب یابی و تعمیر بردها داشته باشید می توانید ماهانه درآمد بالایی داشته باشید. بدیهی است که هر چه میزان تخصص شما بیشتر باشد و بیشتر رضایت مشتریان خود را جلب کنید درآمد تعمیرات برد الکترونیکی هم بیشتر خواهد بود. بدیهی است که خود ما تا زمانی که اطلاعات لازم را نداشته باشیم و آموزش کافی ندیده باشیم نمی توانیم بردهای الکترونیکی را عیب یابی و تعمیر کنیم پس وجود تعمیرکارانی حرفه ای در این زمینه ضروری است. از آن جا که روز به روز بر انواع لوازم برقی افزوده می شود شغل تعمیرات بردهای الکترونیکی در آینده هم شغلی پر رونق با بازار کار عالی خواهد بود.

برد

بازار کار نصب و تعمیر پکیج دیواری

به طور کلی در برهه ای از زمان زندگی می کنیم که در سراسر کشور ساخت و سازهایی در حال انجام است و سعی بر آن است که در این ساختمان ها اصول مدیریت و بهینه سازی مصرف انرژی تا حد امکان رعایت شود. از سوی دیگر، با توجه به اینکه تکنولوژی پکیج ها سخت و پیچیده است بهتر است که خدمات نصب و یا تعمیر این حوزه را یک فرد متخصص در این زمینه انجام دهد. بنابراین شغلی رو به رشد است که نیاز به آن روز به روز بیشتر حس می شود.میزان موفقیت شما در این شغل تاثیر پذیر از موارد متعددی می تواند باشد. از جمله این عوامل می توان به میزان سرعت عمل شما و همچنین نحوه برخورد با مشتری و خوش قول بودن اشاره کرد. علاوه بر آن هرچه شهر بزرگتر و پر جمعیت تر باشد نیاز به تعمیرکاران پکیج بیشتر حس می شود و این کار بیشتر رونق دارد.

آموزش-تعمیرات-پکیج-دیواری-min

بازار کار سیم پیچی موتورهای برقی

امروزه در اکثر موتورهای الکتریکی که در وسایل برقی استفاده می شوند، شاهد سیم پیچ های الکتریکی هستیم. از جمله این موتورها می توان به موتور لباسشویی، کولر آبی، آسانسور و … اشاره نمود. عواملی مانند حرارت و جریان می توانند باعث بروز آسیب به سیم پیچ ها شوند. در چنین موقعیتی، نیاز است که موتور الکتریکی باز شده و به بررسی سیم پیچی آن بپردازیم تا در صورتی که آسیب دیده بود، آن را تعویض نموده و یا مجددا باز پیچی کنیم.به این نکته توجه داشته باشید که به دلیل تنوع در انواع موتورها و تقاضای زیادی که برای سیم پیچی هر نوع موتور وجود دارد، چنانچه فردی واقعا مهارت های لازم را داشته باشد، می تواند درآمد بسیار بالایی را برای خود رقم بزند.

آموزش سیم پیچی موتور

 

بازار کار هوشمندسازی ساختمانی

هوشمند سازی ساختمان در حقیقت شامل سیستمی است که برای کم کردن مصرف انرژی و بالا بردن قابلیت های ساختمان به کار می رود. در حقیقت این تکنولوژی سیستم های دیگری که در ساختمان به کار رفته مانند دوربین های مدار بسته و دزدگیر، سیستم های سرمایشی و گرمایشی، اعلام حریق، پرده ، سایبان، درب، کرکره همچنین سیستم صوتی و تصویری و روشنایی، اتوماسیون فضای سبز و باغچه، اتوماسیون استخر و جکوزی و پارکینگ هوشمند را کنترل می کند.بازارکار این کار شغل روز به روز بیشتر می شود، درحال حاضر حدود یک درصد خانه ها هوشمند هستند اما در آینده نزدیک شاید بین 5 تا 10 سال آینده پیش بینی می شود 50 درصد یا حتی بیشتر خانه ها به سمت هوشمندسازی پیش بروند و عملا اکثر خانه هایی که وارد می شوید هوشمند خواهد بود و به همین دلیل آینده خیلی درخشانی دارد و جامعه به این سمت میرود که در آینده ای نه چندان دور اکثر خانه ها هوشمند باشند.

هوشمند-سازی

بازار کار نصاب اعلام حریق ساختمان

سیستم اعلام حریق به مجموعه ای از اجزای مختلف مانند دتکتور دودی، دتکتور حرارتی و دتکتور شعله ای تشکیل شده است که در کنار یکدیگر باعث تشخیص آتش و دود شدید می شوند.این سیستم ها در صورت تشخیص آتش یا دود هشدار خود را به صورت آژیر و صدا و یا به صورت نور چشمک زن بروز می دهند.
به علت نیازی که نسبت به وسایل اعلام حریق و اطفای حریق احساس می شود، افرادی که در این حوزه فعالیت دارند می توانند به درآمد بالایی دست پیدا کنند.
نصب این سیستم ها نیاز به متخصص مربوطه دارد و افراد عادی که هیچ گونه تجربه ای در این زمینه ندارند قادر به نصب این سیستم ها نخواهند بود.به همین دلیل شغل نصاب سیستم های اعلام حریق و اطفای حریق از جمله مشاغلی است که همیشگی و دائمی بوده و می تواند آینده ای روشن را برای افراد فعال در این زمینه ایجاد نماید.

آموزش نصب اعلام حریق

بازار کار تعمیر گوشی تلفن همراه، لپ‌تاپ و تبلت

با توجه به این که افراد بیشتر وقت خود را با گوشی های موبایل می گذرانند و وجود آن را ضروری می شمارند لازم است گروهی از افراد که به تکنولوژی جدید و کارهای فنی علاقه مند هستند در زمینه این حرفه آموزش های لازم را ببینند و وارد بازار کار شوند.درآمد تعمیرات موبایل معمولا بالای 20 میلیون در ماه است که اگر یک تعمیرکار حرفه‌ای که در یک منطقه پرجمعیت و با تقاضای بالا فعالیت می‌ کند، قطعا درآمد قابل توجهی دارد. این صنعت با توجه به رشد روزافزون استفاده از گوشی‌ های هوشمند و نیاز به تعمیر و نگهداری آنها، پتانسیل بالایی برای کسب درآمد دارد. علاوه بر این، تعمیرات تخصصی و خدماتی مانند تعویض صفحه‌ نمایش، تعمیر مادر برد و بازیابی اطلاعات باعث افزایش درآمد می شوند.

گوشی

بازار کار تعمیر لوازم برقی خانگی

معمولاً لوازم برقی منزل ساختار پیچیده ای دارند و از طرف دیگر با یکدیگر بسیار متفاوت هستند پس عملاً یک فرد عادی بدون داشتن مهارت لازم نمی تواند همه لوازم برقی را تعمیر کند. از طرف دیگر تعمیرات لوازم برقی نیازمند ابزارها و لوازم خاصی است که شما آن ها را در دسترس ندارید. در این جا کاری که فرد باید انجام دهد این است که از یک تعمیرکار متخصص که در زمینه تعمیر انواع لوازم برقی مهارت، دانش و تجربه کافی دارد تماس بگیرد و از او بخواهد که دستگاه مورد نظر را تعمیر کند.درآمد شغل تعمیرات لوازم خانگی برای یک تازه کار در همان سال اول به بیش از سقف حقوق یک کارمند می رسد و پس از آن نیز بسته به عوامل مختلفی مانند تخصص ، مکان مغازه، تبلیغات و … می تواند از 20 میلیون به بالا باشد.

تعمیر کار

 

 

بازار کار نصب و تعمیر کرکره برقی

بازار کار نصاب جک برقی در چند سال اخیر رشد قابل توجهی را تجربه کرده است و چشم‌انداز این حرفه برای آینده نیز بسیار روشن است. با توجه به گسترش استفاده از جک برقی در صنایع مختلف، نیاز به نصابان حرفه‌ای و ماهر در این حوزه رو به افزایش است. علاوه بر این، با توجه به افزایش تعداد ساختمان‌ها و مجتمع‌های مسکونی و تجاری، نیاز به نصابان جک برقی در بخش ساخت و ساز نیز به شدت رو به افزایش است. به طور کلی، بازار کار نصاب جک برقی برای افراد با تلاش و پشتکار قابلیت رشد و پیشرفت بسیار خوبی را به همراه دارد.

کرکره برقی

 

بازار کار برق یا مکانیک

برای پاسخ به پرسش رشته برق بهتر است یا مکانیک، باید گفت انتخاب هر یک از آنها به توانایی و علایق شما بستگی دارد. اگر به تحلیل حرکت و نیرو علاقه دارید و از بررسی اجسام ساکن و متحرک لذت می برید، مکانیک می تواند گزینه ای ایده آل برای شما باشد. در صورتی که کار کردن با قطعات الکتریکی و تحلیل سخت افزار برای شما جذاب است، مهندسی برق را انتخاب کنید. همچنین اگر به هر دو این رشته ها علاقه دارید، می توانید مکاترونیک یا رباتیک را دنبال کنید.

برق

مطالب جذاب مرتبط

دیدگاه های شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!