بیمه مهندسین برق در سازمان نظام مهندسی

تاریخ انتشار

7 شهریور 1402

تعداد مشاهده

224 نفر

بیمه مهندسین برق در سازمان نظام مهندسی

سه خبر خوش براي جامعه مهندسين كشور/مصوبه بيمه مهندسين راهي صحن علني مي شود

به گزارش روابط عمومی شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان، اقبال شاکری، رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری سازمان نظام مهندسی ساختمان با بیان اینکه در برنامه هفتم توسعه که در کمیسیون تلفیق در حال بررسی موارد آن هستیم چند مصوبه برای سازمان نظام مهندسی موفق به تصویب شدیم ، گفت:
نخستین مصوبه آن تصویب بیمه تامین اجتماعی اعضا نظام مهندسی ساختمان با نحوه تامین حق بیمه که بیست درصد سهم کارفرما و دولت است که نحوه تامین منابع هم دیده و مصوب شد و ان شاالله در صحن علنی هم تصویب می شود که یک اقدام بزرگ برای اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور خواهد بود که از ابتدای تاسیس چنین چیزی رقم نخورده بود.

وی افزود: سه مصوبه برای قانون نظام مهندسی در جهت کارآمدی و بهبود این سازمان موثر است نیز، مصوب شد.
… اولین آن انتخاب بازرسان و اعضا شورای انتظامی در استان ها به مجمع عمومی استان ها و در شورای مرکزی به هیات عمومی واگذار شد. این در حالی است که قبلا توسط اعضا هیات مرکزی بوده که تعارض منافع را در بر داشته اما اکنون با این مصوبه توسط مجامع و هیات عمومی انتخاب خواهند شد که بدین ترتیب قدرت این اعضا افزایش خواهد داشت.

به گفته شاکری دومین مصوبه تعداد اعضا هیات مدیره بین ۷ تا ۱۵ نفر مصوب شد که بدین ترتیب هیات مدیره چالاک تر موفق تر و بدون چالش بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند حداقل اعضا بر اساس تعداد رشته های اصلی که ۷ نفر هستند درنظر گرفته شده است.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی توضیح داد: شرایطی که برای انتخاب اعضا هیات مدیره در قانون فعلی است تعمیم دادیم به اعضا بازرسان و شورای انتظامی یا همان شرایطی که هیات عمومی انتخاب می‌شوند؛ شورای انتظامی و بازرسین نیز به همین ترتیب انجام می شود.
بنابرین مصوباتی برای سازمان نظام مهندسی ساختمان گرفتیم تا این سازمان چابک تر و مستقل تر باشد.

آموزشی رایگان کارشناس رسمی
پاسخ تشریحی نظام مهندسی مکانیک

سایر مقالات

دیدگاه های شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت صدها آموزش رایگان در اپلیکیشن آکادمی مهندس کریمی دریافت اپلیکیشن
error: Content is protected !!