انواع ثبت شرکت

ثبت شرکت پیمانکاری برق

تاریخ انتشار

19 بهمن 1401

تعداد مشاهده

192 نفر

انواع ثبت شرکت

انواع ثبت شرکت با توجه به توسعه پیدا کردن کسب و کار ها در دنیا روز به روز توسعه پیدا کرده است در واقع تمامی فالیت های ذهن بشری در حال توسعه می باشند و همه این فعالیت های نیز برای دستیابی به توسعه پایدار قدم بر می دارند یکی از ثبت شرکت های مربوطه ثبت شرکت پیمانکاری تاسیسات برق در دنیا بوده است که همان طور گفته شده این نوع کسب و کار نیز در حال رشد و پیشرفت می باشد شرکت های پیمانکاری برق برای این که بتوانند ثبت شرکت نمایند بایستی آگاهی و تخصص کافی را در این زمینه داشته باشند. شرایط و ضوابط ثبت شرکت برق در کشور نیز ضوابط و قوانین خاص خود را به همراه داشته است که در این مقاله به خوبی به این آیین نامه های اشاره خواهیم کرد. برای ثبت شرکت برق دانستن مدارک و اطلاعات لازم امری مهم به حساب می آید افرادی که در این زمینه به خوبی تخصص از خود نشان می دهند ثبت شرکت برق خود را در کم ترین زمان ممکن می توانند به انجام برسانند. در واقع در کشور ماده 195 قانون اساسی به لازم بودن ثبت شرکت در کشور اشاره می کند و از نهاد های کسب و کاری می خواهد شرکت های خود را به صورت قانونی به ثبت برسانند.

برای دریافت بسته راه اندازی کسب و کار برقی با صفر ریال سرمایه، اطلاعات خود را وارد کنید

چرا ثبت شرکت برق؟

در واقع شما با ثبت شرکت برق خود به راحتی می توانید میزان سرمایه و دارایی خود را به راحتی افزایش دهید ثبت شرکت برق باعث می شود شرکت شما را نه تنها در داخل کشور بلکه در خارج از ایران نیز بشناسند و برای همکاری با شما اقدام کنند شما با ثبت شرکت برق خود به نوعی تخصص و فناوری خود را در این زمینه به رخ شرکت های رقیب خود می کشید. یکی از مزایای ثبت شرکت برق این مورد می باشد مورد بعدی در این راستا می تواند این باشد که شرکت شما با به دست آوردن کد ثبت شرکت دیگر می تواند با سازمانهای دولتی که دارای طرح ها و پروژه های کلان هستند همکاری داشته و با آن های قرار داد عقد کنید در واقع نکته جالب در این زمینه این است که سازمان های دولتی برای هر شرکتی حاضر به همکاری نمی باشند این نهاد های همیشه به دنبال شرکتهای دارای مجوز با رتبه بندی مناسب می باشد و شرکت شما به ثبت دیگری به راحتی می تواند در این راستا قدم بردارد. بنابراین به این صورت ثبت شرکت برق می تواند سرمایه های شرکت شما را در دراز مدت افزایش دهد. و به نوعی شما را در سطح دنیا معروف و مشهور کند.

 

ثبت شرکت برق

ثبت شرکت برق در داخل کشور به این صورت می باشد در قدم اول باید شما به دنبال شریک برای خود بوده باشید. بعد از این که این مرحله را با موفقیت پشت سرگذاشتید. باید ثبت شرکت برق خود را در سامانه مربوطه انجام دهید. با وارد شدن به سامانه مورد نظر می توانید مراحل ثبت شرکت برق خود را انجام دهید. در سامانه بایستی نام مناسبی برای شرکت خود انتخاب کنید نام منتخب نیز شرایط خاص خود را دارای می باشد نام انتخابی باید به طور کامل فارسی بوده و هیچ گونه کلمه لاتین در آن وجود نداشته باشد هم چنین نام انتخاب شده باید به صورت یونیک نیز باشد و شما اولین شرکتی باشید که نام مورد نظر را پیشنهاد می دهید. مرحله بعدی در این سامانه مدت زمان فعالیت شرکت در داخل کشور بوده است. این مرحله نیز بایستی به درستی و دقیق مشخص شود. مرحله بعدی میزان سرمایه برای ثبت شرکت مورد نظر بوده است. مرحله دیگر مشخص کردن نام و اطلاعات شناسایی شرکا شرکت برق بوده است. در سامانه مورد نظر سمت و سهام افراد نیز مشخص شده و وارد مرحله بعدی می شوید. در سامانه بایستی تقاضا نامه را نیز تکمیل کرده و در سایت بارگذاری کنید. مرحله بعدی صفحه مربوطه به اساسنامه می باشد که در این قسمت باید نوع فعالیت شرکت و میزان حجم کاری آن را مشخص کنید. و سپس فایل اساسنامه را نیز بارگذاری و ارسال می کنید. در پایان سامانه به شما یک کد به عنوان کد رهگیری ارائه خواهد داد که بایستی در حفظ و نگهداری آن کوشا باشید چون این کد باید به سازمان صادر کنند ثبت شرکت برق به همراه مدارک مورد نظر تحویل داده شود تا درخواست ثبت شرکت برق شما به خوبی توسط ناظران مورد واسنجی و اعتبار سنجی قرار گیرد.

ثبت شرکت پیمانکاری برق

شرکت های پیمانکاری در واقع آن دسته از نهاد های هستند که در زمینه طراحی، نظارت، کلیه امور عمرانی برق، تاسیسات برق، برق و غیره مشغول فعالیت می باشند. اولین قدم در ثبت شرکت پیمانکاری برق انتخاب کردن قالب شرکت بوده است. بدین معنی که شما باید در ابتدا تعیین کنید که می خواهید شرکت سهامی خاص ثبت کنید یا شرکتی با مسئولیت محدود.

لازم به ذکر است که بهترین گزینه برای ثبت شرکت پیمانکاری برق، شرکت با سهامی خاص بهترین گزینه می تواند باشد و بهتر است که شرکت های پیمانکاری در زمینه برق از این کانال فعالیت های خود را انجام دهند. البته دلیل تاکید بر این مورد نیز این است که در سطح کشور مناقصه گذاران به شرکت های سهامی خاص ارزش قائل هستند و به نوعی این گونه شرکت ها را به رسمیت می شناسند. و بیشتر مایل هستند با این شرکت ها قرار داد داشته باشند. شرکت های سهامی خاص موظف هستند 35 درصد از سرمایه های شرکت خود را در بانک به نام شرکت سپرده گذاری کنند. در واقع سرمایه شرکت های سهامی خاص اظهاری نبوده است. که در این مورد برعکس شرکت های با مسئولیت محدود می باشد. این گونه شرکت های برای دریافت تسهیلات از بانک، اخذ نمایندگی معتبر و یا شرکت کردن در مزایده ها و مناقصات  اعتبار، تخصص و توانایی کافی را دارای می باشند. همه این عوامل باعث شده تا شرکت های سهامی خاص در کشور از میزان اعتماد قابل قبولی نیز برخوردار بوده باشند. ثبت شرکت پیمانکاری برق نیز با چند نفر که به عنوان متخصص و یا سهام دار هستند در کشور دایر می شود.

 

همچنین بخوانید :

روش های ثبت شرکت

 

 

آموزشی رایگان کارشناس رسمی
پاسخ تشریحی نظام مهندسی مکانیک

سایر مقالات

دیدگاه های شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت صدها آموزش رایگان در اپلیکیشن آکادمی مهندس کریمی دریافت اپلیکیشن
error: Content is protected !!