اشتغال مهندس برق خانم با استفاده از ظرفیت فضای مجازی

اشتغال مهندس برق خانم

تاریخ انتشار

6 فروردین 1402

تعداد مشاهده

268 نفر

اشتغال مهندس برق خانم با استفاده از ظرفیت فضای مجازی

در این مطلب شما را با انواع اشتغال مهندس برق خانم و کسب و کار برقی و کار هایی که مهندسین برق خانم با تحصیل در رشته تحصیلی برق می ‌تواند انجام دهد، آشنا می ‌کنیم. شما در این مطلب به عنوان یک مهندس برق خانم می‌ آموزید که چگونه با استفاده از ظرفیت فضای مجازی می ‌توانید به درآمد زایی و ایجاد کسب و کار برای خود بهره ‌مند شوید. شما در این مطلب با مشاغلی همانند تولید محتوا و تبلیغات و برنامه نویسی و… آشنا خواهید شد.

لطفا تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

در گذشته‌ های دور تنها راه کسب درآمد و اشتغال ‌زایی، انجام خدمات و ارائه محصولات به صورت حضوری بود. فروشنده و خریدار باید تمامی محصولات یا خدمات خود را به صورت فیزیکی عرضه می‌کردند و خریدار نیز باید به صورت حضوری برای تهیه این محصولات و خدمات اقدام می‌کرد. اما امروزه شرایط کاملا تغییر کرده‌ است. ظهور اینترنت باعث ‌شد تمام دنیا و در حوزه ‌های مختلف تحت تاثیر قرار بگیرند و دست ‌خوش تغییرات شوند. اشتغال مهندس برق خانم نیز تحت تاثیر تغییرات پیش می‌رود.

 

برای دریافت بسته راه اندازی کسب و کار برقی با صفر ریال سرمایه، اطلاعات خود را وارد کنید

 

امروزه و با گسترش وسایل ارتباطی، تمامی کسب و کار ها از حالت فیزیکی به شرایط مجازی در حال تغییر هستند. ظرفیت‌ هایی که وسایل ارتباطی و فضای مجازی در اختیار افراد قرار می ‌دهد باعث ‌شده روز به روز به مخاطبان فضای مجازی افزوده ‌شود. از طرف دیگر در شرایط فعلی که کل جهان درگیر ویروس کرونا شده‌ است امکان انجام کسب و کار ها به صورت فیزیکی به حداقل رسیده و تمامی کسب و کار ها در تلاش هستند تا حداکثر استفاده را از ظرفیت‌ های فضای مجازی ببرند و کسب و کار خود را از طریق فضای مجازی گسترش دهند.

در این مطلب می ‌خواهیم در مورد اشتغال مهندس برق خانم در فضای مجازی و استفاده ‌ای که یک خانم مهندس برق از فضای مجازی برای کسب و کار خود می ‌تواند داشته باشد، بپردازیم.

1-برگزاری دوره ‌های آموزشی

مسئله آموزش جزو مواردی است که همواره و در هر شرایطی نیاز زیادی به آن وجود دارد و بدون توجه به شرایط متقاضیان زیادی خواهد داشت. چه در زمان جنگ، چه در زمان قحطی و خشکسالی و چه در شرایط فعلی که پاندومی کرونا، تمام دنیا را در نوردیده است، مسئله آموزش را نمی‌ توان نادیده گرفت. بر خلاف سالیان گذشته که برگزاری کلاس ‌ها و دوره‌‌ های آموزشی صرفا از طریق برگزاری کلاس‌ ها به صورت حضوری امکان پذیر بود، با پیشرفت تکنولوژی و گسترش استفاده از اینترنت و ابزار ارتباطی شیوه‌ های آموزشی نیز تغییر کرده‌ است و راه را برای اشتغال مهندس برق خانم هموار تر کرده است.

این روز ها فردی که در دور افتاده‌ ترین گوشه جهان هم زندگی می‌ کند تنها با داشتن یک گوشی هوشمند و اتصال به اینترنت می‌ تواند با تمام جهانیان به صورت مجازی ارتباط برقرار کند. به علاوه شرایط پاندومی کرونا به گونه‌ ای است که به خاطر رعایت پروتکل ‌های بهداشتی و جلوگیری از گسترش این بیماری، برگزاری کلاس‌ ها به صورت حضوری بسیار سخت شده ‌است. اما فضای مجازی یک موقعیت عالی برای اشتغال مهندس برق خانم را ایجاد کرده ‌است.

مهندسین برق خانم به راحتی می ‌توانند با استفاده از ظرفیت ‌های متنوع فضای مجازی، کلاس‌ ها و دوره ‌‌های آموزشی مختلف را به صورت خصوصی و گروهی برگزار‌کنند و یک منبع درآمد خوب برای خود ایجاد کنند.

با استفاده از رسانه ‌های اجتماعی مانند واتساپ و تلگرام یا استفاده از ظرفیت‌ هایی مانند وبینار یک مهندس برق خانم می‌تواند فضایی همانند کلاس درس رد ایجاد کند و مشغول به تدریس شود. دوره‌ های آموزشی مجازی درآمد زایی خوبی دارند و از آنجا که برای برگزاری آن ها نیاز به هزینه ‌هایی مانند هزینه مکان و رفت و آمد و غیره نیست، با هزینه ‌ای بسیار اندک می ‌توان این دوره‌ ها را برگزار کرد.

از طرفی بسیاری از خانم‌ ها خانه‌ دار هستند و شرایط و فرصت برگزاری فیزیکی کلاس ‌های آموزشی را ندارند و می‌ خواهند در خانه خود کارهای شان را انجام دهند و به همه امور رسیدگی کنند. بنابراین فضای مجازی یک گزینه بسیار عالی برای اشتغال مهندس برق خانم محسوب می‌ شود و خانم‌ ها می ‌توانند همزمان با انجام وظایف خانه‌ داری و مراقبت از کودکان خود، دوره ‌های آموزشی را با استفاده از ظرفیت‌ های مختلف فضای مجازی برگزار کنند.

2-اشتغال مهندس برق خانم با تولید محتوا

از دیگر مشاغلی که به لطف توسعه اینترنت ‌و فضای مجازی ایجاد شده ‌است، تولید محتوا است. امروزه بسیاری از کسب و کارهای برقی برای معرفی محصولات و خدمات خود از محتوا های تولید شده برای محصولات و خدمات خود استفاده می‌ کنند. در گذشته و پیش از اینکه تولید محتوا صورت بگیرد، شرکت‌ ها و سازمان ‌های مختلف برقی برای معرفی محصولات و خدمات خود ناچار بودند به صورت فیزیکی این کار را انجام ‌دهند، کاری که بسیار زمان‌ گیر و طاقت فرسا بود.

امروزه اما از طریق تولید محتوا به راحتی می‌ توان تمامی محصولات و خدمات را به شکل کامل ‌تر و جامع ‌تر به مخاطب معرفی‌ کرد. تمامی کسب و کار های برقی به افرادی نیاز دارند که بتوانند در حوزه فعالیت آن کسب و کار تولید محتوا داشته باشد و علاوه بر معرفی محصولات بتواند مطالبی مفید در حوزه فعالیت شرکت را در اختیار مخاطب قرار دارد.

 

اشتغال مهندس برق خانم با استفاده از ظرفیت فضای مجازی

 

این یک فرصت مناسب برای اشتغال مهندس برق خانم است. تمام مهندسین برق خانم با توجه به حوزه تخصصی خود می‌ توانند با شرکت ‌ها و کسب و کار های مختلف همکاری داشته باشند و در زمینه‌ های مختلف تولید محتوا داشته باشند. این محتوا های تولید شده در فضا های مختلفی مانند اینستاگرام، کانال ‌های تلگرامی، وبسایت ‌های اینترنتی و دیگر درگاه ‌های مجازی به نمایش گذاشته می‌ شود و هر چه از کیفیت بالاتری برخوردار باشد، به پیشرفت و توسعه کسب و کار کمک بیشتری می ‌کند. خانم ‌هایی که هم در حوزه برق تخصص دارند و هم در زمینه نویسندگی مهارت دارند، تولید محتوا فرصتی مناسب برای اشتغال ‌زایی و کسب درآمد در اختیار آن ها قرار می ‌دهد.

3-تبلیغات و اشتغال مهندس برق خانم

یکی از گسترده ‌ترین راه ‌های درآمد زایی از طریق فضای مجازی، تبلیغات است. از آنجا که بازدید از پست ‌ها و مطالبی که در فضای مجازی به اشتراک گذاشته می‌ شود، بسیار بالا است امروزه اغلب شرکت ‌ها و کسب و کار های برقی تمایل دارند از طریق تبلیغات در فضای مجازی مشتریان بیشتری را جذب‌ کنند. اینستاگرام، تلگرام و وبسایت ‌های اینترنتی جزو درگاه ‌های مجازی هستند که بیشترین تبلیغات از کسب و کار های مختلف را به نمایش می‌‌ گذارند.

از این رو یک فرصت مناسب برای اشتغال مهندس برق خانم که در فضای مجازی فعال است، قرار دادن تبلیغات مختلف در فضای مجازی است. داشتن یک کانال تلگرامی با تعداد اعضای  بالا، داشتن یک پیج اینستاگرامی با تعداد فالوور های بالا و داشتن یک وبسایت با حجم گسترده مخاطب از جمله فاکتور هایی است که کارفرما را به قرار دادن تبلیغات در آن فضا تشویق می‌ کند.

کسانی که می‌ خواهند در این مسیر حرکت ‌کنند کافی است در فضای مجازی بیننده و دنبال‌ کننده بالایی برای خود جذب‌ کنند و سپس به کار تبلیغات روی بیاورند.

کسی که در حوزه برق تخصص دارد و می‌ خواهد در فضای مجازی تعداد دنبال کننده‌ هایش را بالا ببرد کافی ‌است محتوا هایی با کیفیت و درخور نیاز های جامعه را در صفحه، کانال یا وبسایت خود قرار دهد. هرچه محتوا هایی که قرار می ‌گیرد کیفیت و جذابیت بالاتری داشته ‌باشد مخاطب بیشتری را به خود جلب می‌ کند و هرچه میزان دنبال‌ کنندگان فرد در فضای مجازی بیشتر باشد، میزان درآمد کسب‌ شده از تبلیغات بیشتر خواهد بود.

تبلیغات ممکن است به صورت متنی، تصویری یا ویدئویی قرار داده‌ شود که هر کدام میزان درآمد زایی مخصوص به خود را دارند. تبلیغات ویدئویی بیشترین درآمد زایی را دارد و یکی از جدیدترین روش ها برای اشتغال مهندس برق خانم است.

مهندسین برق خانم که با فضای مجازی آشنایی دارند و نحوه تبلیغ‌ گذاری یا تبلیغ‌ سازی را به خوبی می ‌دانند با استفاده از این فرصت می ‌توانند یک فرصت شغلی مناسب برای خود ایجاد کنند و درآمد زایی خوبی از این طریق به دست بیاورند.

4-اشتغال مهندس برق خانم با برنامه نویسی

برنامه نویسی نیز از دیگر مشاغلی است که با استفاده از ظرفیت‌ های فضای مجازی می‌‌ توان به آن مشغول‌ شد. مهندسان خانم برق که علاوه بر تخصص در رشته تحصیلی برق در حوزه برنامه نویسی نیز مهارت ‌دارند با استفاده از ظرفیت‌ های فضای مجازی می ‌توانند درآمد زایی خوبی برای خود ایجاد کنند. امروزه کسب و کار های برقی مختلف در زمینه ‌های مختلف نیاز به افرادی دارند که علاوه بر تخصص در حوزه برق، در زمینه برنامه نویسی نیز مهارت داشته ‌باشند. برنامه نویسی از جمله مشاغلی است که می ‌توان به صورت کاملا غیر حضوری آن را انجام ‌داد. از این رو یک فرصت مناسب برای اشتغال مهندس برق خانم محسوب می ‌شود. بسیاری از شرکت ‌ها و کسب و کار های برقی که به یک برنامه نویس برقی نیاز دارند، از طریق آگهی ‌های مجازی و از طریق درگاه هایی مانند تلگرام، اینستاگرام و وبسایت‌ های مختلف نیاز خود به برنامه نویس را اعلام می‌ کنند و افرادی که متقاضی انجام این کار هستند، می‌ توانند برای پذیرش آن درخواست بدهند.

برنامه ‌نویسی از جمله کار هایی است که نیاز به تمرکز و دقت بالایی دارد زیرا میزان خطاپذیری این شغل بسیار بالا است. ممکن است فرد دو ساعت یک کد مخصوص را بنویسد اما در هنگام اجرا با خطا و ارور مواجه ‌شود و در نتیجه ناچار شود مجددا تمام کد را بررسی‌ کند، خطا را پیدا کرده و اصلاح‌ کند و سپس مجددا کد اصلاح‌ شده را اجرا کند. از آنجا که میزان صبور بودن خانم ‌ها بیشتر از آقایان است، برنامه نویسی برای خانم‌ ها مناسب ‌تر است و شانس موفقیت آن ها بالاتر است. خانم‌ هایی که دوست دارند در محیط خانه کار خود را انجام ‌دهند و یک فضای ساکت و آرام در اختیار دارند، می ‌توانند از این راه درآمد خوبی به دست آورند. همان طور که بیان شد اشتغال مهندس برق خانم یکی از برترین مشاغل در این حوزه است.

 

5-فروشگاه آنلاین

به جرئت می ‌توان گفت بهترین و پر درآمد ترین روش کسب درآمد از فضای مجازی راه‌ اندازی یک فروشگاه آنلاین است. شیوع ویروس کرونا از یک طرف و دسترسی آسان و گسترده به اینترنت از طرف دیگر دست به دست هم داده ‌اند تا امروزه شاهد این موضوع باشیم که مخاطبان خرید آنلاین و غیر حضوری لحظه به لحظه افزایش‌ یابد. عرضه محصولات برقی به صورت آنلاین و مجازی نه تنها برای فروشندگان که برای خریداران هم مزایای زیادی دارد و به همین دلیل امروزه شاهد استقبال زیاد مخاطبین از این نوع خرید هستیم.

صرفه ‌جویی در وقت و هزینه، بررسی جامع‌ تر محصولات و استفاده از تخفیف ‌هایی مختلف از جمله مزایایی است که باعث می ‌شود حجم متقاضیان خرید آنلاین افزایش‌ یابد. از طرفی کمتر‌ شدن هزینه ‌ها، عدم نیاز به حضور فیزیکی در مغازه و عدم نیاز به سر و کله زدن با مشتری از جمله مزایایی است که یک فروشگاه آنلاین برای فروشندگان به ارمغان می آورد.

همان طور که پیش تر گفتیم، رشته تحصیلی برق از وسعت و تنوع بسیار زیادی برخوردار است و محصولات برقی متنوعی وجود دارد که در صورت عرضه و معرفی صحیح بازار فروش خوبی خواهند داشت. یک فرصت اشتغال مهندس برق خانم ایجاد یک فروشگاه آنلاین است. امروزه فروشگاه‌ های آنلاین مختلفی در تلگرام، اینستاگرام، وبسایت‌ های اینترنتی و درگاه‌ های مختلف دیگری ایجاد شده و با استقبال بی‌ نظیر مخاطبان روبرو شده ‌است. با استفاده از ظرفیت ‌های فضای مجازی و تبلیغات مناسب، مهندسین برق خانم می ‌توانند یک فروشگاه آنلاین موفق داشته ‌باشند و محصولات برقی مختلفی را در آن به فروش برسانند.

از مزایای این کار می ‌توان به انعطاف‌ پذیری زمانی اشاره‌ کرد. خانم‌ ها هر موقع که وقت آزاد داشته ‌باشند می ‌توانند در چنین فضایی فعالیت‌ کنند و کار های خود را جلو ببرند.

مهندسین برق خانمی که به دنبال استفاده از ظرفیت ‌های فضای مجازی و راه ‌اندازی یک کسب و کار پر سود هستند، فروشگاه آنلاین باید یکی از اولویت‌ های اصلی‌شان باشد.

 

سخن پایانی

فضای مجازی امروزه تبدیل به یک بخش جدایی ناپذیر از زندگی بشر شده ‌است. در هر نقطه از کره زمین و در هر شرایطی تنها با یک گوشی هوشمند و دسترسی به اینترنت می‌ توان به صورت مجازی با تمام دنیا ارتباط برقرار کرد.

گستردگی و فراگیر بودن فضای مجازی، ظرفیت‌ های بسیار زیادی برای راه ‌اندازی یک کسب و کار و داشتن درآمد ایجاد کرده‌ است.

اشتغال مهندس برق خانم 2

استفاده از فضای مجازی، مزایای بسیار زیادی دارد که در این متن به آن ها اشاره ‌کردیم. به لطف همین مزایا فرصت ‌های بی شماری برای اشتغال مهندس برق خانم وجود دارد که با استفاده از این فرصت‌ ها و با توجه به پاندومی کرونا که بسیاری از کسب و کار ها در قالب فضای مجازی ادامه پیدا کرده ‌اند، می‌ توان فرصت ‌های شغلی پر درآمدی ایجاد کرد. اگرچه فرصت‌ های شغلی با استفاده از ظرفیت‌ های فضای مجازی بی‌ شمار هستند اما در این نوشته تلاش کردیم مهم ‌ترین و مناسب ‌ترین فرصت ‌های شغلی برای مهندس برق خانم را معرفی‌ کنیم.

آموزشی رایگان کارشناس رسمی
پاسخ تشریحی نظام مهندسی مکانیک

سایر مقالات

دیدگاه های شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت صدها آموزش رایگان در اپلیکیشن آکادمی مهندس کریمی دریافت اپلیکیشن
error: Content is protected !!