کسب درآمد دلاری از لینکدین

تاریخ انتشار

30 خرداد 1400

تعداد مشاهده

264 نفر

کسب درآمد دلاری از لینکدین

یکی از روشهایی که در اعزام مهندس برق به خارج از کشور موثر است استفاده از شبکه های مجازی است. در این مقاله به شما یاد می‌دهیم چطور می‌توانید با استفاده از این جوامع مجازی کار مورد نظر خود را پیدا کنید. کسب درآمد دلاری از لینکدین مورد بحث ما در این مقاله است.

در مقاله قبلی در مورد نحوه ساخت اکانت لینکدین توضیح دادیم در اینجا با استفاده از این شبکه مجازی به آموزش ذرآمد زایی می پردازیم.

لینکدین یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی برای کاریابی است. متخصصان داخل و خارج ایران می‌توانند از طریق لینکدین کسب‌و‌کار خود را معرفی کرده یا به استخدام شرکت‌های مختلف در سراسر جهان در‌بیایند.

فرقی نمی‌کند شما ساکن ایران باشید یا نه. لینکدین شبکه گسترده‌ای از ارتباطات را برای شما فراهم می‌کند تا بتوانید به راحتی با شرکت‌ها و کسب‌و‌کارهای مختلف ارتباط برقرار کنید و با توجه به توانمندی که دارد بتوانید به استخدام شرکت‌های مختلف درآیید.

برای هر کسی که جویای درآمد دلاری است ممکن است چهار سوال اصلی به شرح زیر، پیش آمده باشد:

  1. شانس پیدا کردن کار از طریق لینکدین از داخل ایران چقدر است؟
  2. چگونه باید از طریق لینکدین در شرکت‌های خارجی کار پیدا کنیم؟
  3. چگونه شرکت‌های مورد نظر می‌تو‌انند ما را پیدا کنند؟
  4. برای افزایش شانس خودمان در استخدام از طریق لینکدین چه کارهایی دیگری باید انجام بدهیم؟

در این مقاله سعی داریم به سوالات بالا جواب دهیم.

اگر به دنبال راهکاری برای افزایش درآمد خودتان هستید، لینکدین می‌تواند مسیرهای جدیدی برای شما باز کند. مهندسان بسیاری در سراسر جهان از طریق لینکدین توانسته‌اند در شغل مورد نظر خود استخدام شوند.

شانس پیدا کردن کار از طریق لینکدین از داخل ایران چقدر است؟

شاید این سوال برای شما پیش بیاید که آیا واقعا از طریق لینکدین می‌توانیم کار پیدا کنیم و در حالی که در ایران زندگی می‌کنیم، در شرکت خارجی مشغول به کار شویم؟ بی‌شک شما اولین کسی نیستید که این سوال را مطرح می‌کنید. بسیاری از کاربرانی که در لینکدین حساب کاربری دارند، همین سوال را می‌پرسند.

کسب درآمد دلاری از لینکدین

با قطعیت به شما می‌گوییم که از طریق لینکدین می‌توانید در شرکت‌های خارجی کار پیدا کنید. قطعا سوال دوم شما این است که چقدر طول می‌کشد تا بتوانم از طریق لینکدین در شرکتی استخدام شوم؟ از بسیاری از کاربران لینکدین بارها و بارها این جمله را شنیده‌ایم که می‌گویند، ما در ایران نمی‌توانیم کار پیدا کنیم، چطور در خارج ایران بتوانیم استخدام شویم؟

اگر مسیر استفاده از لینکدین را بلد باشید، می‌توانید در کوتاه‌ترین زمان ممکن از طریق لینکدین کار پیدا کنید. کاربرانی هستند که از طریق طی کردن مسیر درست در کمتر از چند روز توانسته‌اند از طریق لینکدین استخدام شوند.

چگونه باید از طریق لینکدین در شرکت‌های خارجی کار پیدا کنیم؟

کاربران بسیاری حساب کاربری لینکدین دارند؛ اما نمی‌دانند چگونه باید با کمک لینکدین کار پیدا کنند. قبل از هر کاری باید شناخت درستی از خودتان و توانمندی‌هایتان داشته باشید.

مثلا اگر مهندس برق هستید، باید دقیقا مشخص کنید چه مهارتی دارید؟ در چه زمینه‌ای به صورت تخصصی کار می‌کنید؟ عنوان شغلی شما چیست؟

کسب درآمد دلاری از لینکدین

در لینکدین، مشاغل به شکل درست و منطقی طبقه‌بندی شده‌اند و برای هر مهارتی، شغلی متناسب پیدا می‌شود. اگر به درستی تخصص خودتان را مشخص نکنید، شانس شما برای یافتن شغل در لینکدین کاهش پیدا می‌‌کند.

به صرف اینکه بگویید من مهندس برق هستم، لینکدین مسیر درست را به شما نشان نمی‌دهد. ممکن است گزینه‌های کاری به شما پیشنهاد شود؛ اما آن چیزی نیست که شما می‌‌خواهید.

به عنوان یک مهندس برق توصیه جدی من به شما این است که در لینکدین دقیقا معلوم کنید در جستجوی چه کاری هستید؟ باید کاملا مشخص شود که چه کاری بلد هستید؟

اگر تازه فارغ‌التحصیل هستید هم باید ابتدا سعی کنید، رده‌های شغلی رشته مهندسی برق را بهتر بشناسید و سپس به دنبال جاب آفر(job offer) باشید.

در خارج از ایران تخصص‌گرایی بیشتر دیده می‌شود. به همین دلیل هر کسی براساس توانمندی که دارد در رده شغلی مشغول فعالیت می‌شود. شاید درایران شرایط به این شکل نیست و وقتی فردی در شرکتی مشغول می‌شود؛ مجبور است کارهای مختلفی را انجام دهد که گاهی اصلا مربوط به رده شغلی او نیست.

راز موفقیت شما درلینکدین این است که تخصص و مهارت اصلی خود را مشخص کنید.

 چگونه شرکت‌های مورد نظر می‌تو‌انند ما را پیدا کنند؟

ممکن است شما هم داستان افراد موفقی را شنیده باشید که می‌گویند از طریق لینکدین شرکتی خارجی آنها را پیدا کرده و به استخدام آن شرکت درآمده‌اند.

چطور توانسته‌اند آنقدر جذاب باشند که یک شرکت خارجی بخواهد به آنها پیشنهاد کاری بدهد؟ پاسخ این سوال بسیار مهم است. افرادی که در لینکدین تخصص اصلی و شاخص خود را پررنگ می‌کنند، شانس موفقیت بیشتری دارند.

تهیه رزومه با کیفیت در لینکدین بسیار مهم است. اگر به صفحات لینکدین مراجعه کنید، می‌بینید که بسیاری از صفحات فاقد رزومه کاری دقیقی هستند.

به عنوان مهندس برق، اگر در صفحه لینکدین به نوشتن عبارت مهندس برق اکتفا کنید، تا سال‌های آینده نیز قطعا کسی برای استخدام به سراغ شما نمی‌آید. دنیا پر از مهندس برق است و شما هم یکی از آنها هستید. اینکه بتوانید وجه تمایز خود را با بقیه در قالب کلمات و جملات بیان کنید، هنر است.

لازم نیست از بدو کودکی همه خلاقیت‌های خود را در لینکدین به نمایش بگذارید. فقط کافی است تخصص اصلی، مهم‌ترین مهارت و بهترین محصولات مرتبط با آن را بنویسید.

اگر مهندس برق هستید و در زمینه شبکه‌های ارتباطی تخصص دارید، لازم نیست میز کاری که خودتان آنرا ساخته‌اید را به عنوان نمونه کار و محصول در لینکدین بگذارید. اگر مهندس برق هستید و می‌خواهید در یکی از شاخه‌های مرتبط با آن مشغول فعالیت شوید، تمام تجربیات مرتبط با همان کار را معرفی کنید.

شرکت‌ها از طریق کلید‌واژه‌هایی که در رزومه می‌نویسید و با مشاهده بیوگرافی و رزومه‌تان شما را پیدا می‌‌‌کنند. لینکدین رفتار تبعیض آمیز ندارد. اگر کلیدواژه‌های درست انتخاب کرده باشید برای لینکدین شما با فردی در آن طرف کره زمین فرقی ندارد و در جستجو‌ها شما را نیز به کارفرمایان نشان می‌دهد.

کسب درآمد دلاری از لینکدین

برای افزایش شانس خود در استخدام از طریق لینکدین چه کارهایی دیگری باید انجام بدهیم؟

اگر می‌خواهید شانس خودتان را در استخدام بالا ببرید، دو فرمول طلایی و مهم برای آن وجود دارد. در قدم اول باید زبان انگلیسی را به شدت تقویت کنید.

اگر می‌خواهید در شرکت خارجی مشغول به کار شوید، برای آموختن زبان انگلیسی همیشه زمان بگذارید. تا زمانی که روی خاک ایران راه می‌روید، با خودتان قرار بگذارید هر طور شده زمانی را برای آموزش زبان اختصاص دهید.

توصیه طلایی:

حتی اگر IELTS آکادمیک با نمره بالا دارید، باز هم به یادگیری زبان انگلیسی را ادامه بدهید. یادگیری زبان انگلیسی از نان شب برای کسی که می‌خواهد در شرکت خارجی کار کند واجب‌تر است.

نکته مهم دیگر این است که در آن تخصصی که خودتان را در لینکدین با آن معرفی کرده‌اید، متخصص‌تر شوید. از این شاخه به آن شاخه پریدن برای گرفتن کار با درآمد دلاری جواب نمی‌دهد. باید یک خط مشخص را معلوم کرده و در همان مسیر خودتان را قوی‌ و قوی‌تر کنید. این دو فرمول شانس شما را برای یافتن کار در لینکدین افزایش می‌دهد.

 

بیشتر بخوانید 

10 راز فروش محصولات در اینستاگرام

16 نکته مهم ایمیل مارکتینگ برای یک بیزینس برقی

درآمد دلاری در سایت یودمی برای مهندسان برق

آموزشی رایگان کارشناس رسمی
پاسخ تشریحی نظام مهندسی مکانیک

سایر مقالات

دیدگاه های شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت صدها آموزش رایگان در اپلیکیشن آکادمی مهندس کریمی دریافت اپلیکیشن
error: Content is protected !!