چرا مهندسی برق در خارج ؟

چرا مهندسی برق در خارج ؟

تاریخ انتشار

20 اسفند 1401

تعداد مشاهده

198 نفر

چرا مهندسی برق در خارج ؟

چرا مهندسی برق در خارج ؟ | مهندسی یک موضوع بسیار متنوعه که زمینه‌ها و رشته‌های زیادی رو در برمی‌گیره و مهارت‌های ارزشمندی رو برای آینده شغلی دانشجویان فراهم میکنه. رشته های مهندسی؛ برای کسانی که قصد تحصیل و بعدش هم کار در خارج از کشور رو دارن. یکی از پرطرفدارترین  و بهترین گزینه‌هاست. تحصیل و کار در خارج از کشور در رشته‌های مهندس. دردسرهای معادلسازی رو مثل تحصیل در رشته‌های علوم پزشکی نداره . بورسیه‌های تحصیلی مختلفی برای انواع رشته‌های مهندسی خصوصا در مقاطع ارشد و دکترا وجود دارن. در کشورهای آلمان، اتریش، نروژ و فرانسه در مقاطع خاص در دانشگاه‌های دولتی و به زبان آن کشورها تحصیل مهندسی در رایگانه.

بسیاری از دانشگاه‌ها طیف گسترده‌ای از موضوعات مرتبط با رشته‌های مهندسی رو در تمامی مقاطع تحصیلی ارائه میدن. همچنین برنامه‌هایی در دسترس هستن که بر مطالعات زبان، برنامه‌های چند کشوری و حتی فرصت‌های کارآموزی تمرکز دارن. برنامه‌های تحصیلی مختلف ممکنه ازنظر مدت‌زمان نیز متفاوت باشن. بسته به نوع برنامه انتخابی، اقامت تحصیلی دانشجویان  میتونه از چند هفته تا یک سال متغیر باشه. رشته های مهندسی عموما، شامل کارگاه، کار گروهی، کار آزمایشگاهی، کامپیوتری و کار عملیه. این برنامه‌ها همچنین شامل سمینارها و آموزش‌هاست و شما از طریق ترکیبی از آزمون‌های کتبی، ارائه‌ها، دوره‌های آموزشی و کار عملی ارزیابی خواهید شد.

مهندسی یک حرفه جهانیه. تحصیل رشته‌های مهندسی در دانشگاه‌های خارج از کشور مستونه تجربه منحصربه‌فردی رو به شما بده که بعد از فارغ‌التحصیلی در حرفه شما بسیار ارزشمنده. همچنین این مسیر، فرصتی عالی برای مهاجرت، شخصی خود، ملاقات با افراد جدید و بهبود مهارت‌های زبانی شما میشه.از بهترین و پرطرفدارترین رشته های مهندسی مربوط به صنعت برقه.که نیروی کار اون در اگثر کشور ها مورد نیازه و همینطور متقاضی زیادی هم داره.

تفاوت مهندسی برق با دیگر رشته‌ های مهندسی چیه ؟

مهندسی برق یک رشته مهندسی که با مطالعه، طراحی و استفاده از تجهیزات، دستگاه‌ها و سیستم‌هایی که از برق، الکترونیک و مغناطیس استفاده می‌کنن. سر و کار داره. این رشته در نیمه دوم قرن نوزدهم پس از تجاری‌سازی تلگراف الکتریکی، تلفن، تولید و توزیع و استفاده از برق به عنوان شغل معتبری شناخته شد. مهندسی برق امروزه به رشته‌های گسترده‌ای از جمله مهندسی کامپیوتر، مهندسی سیستم، مهندسی نیرو، ارتباطات از راه دور، مهندسی فرکانس رادیویی، پردازش سیگنال، ابزار دقیق و الکترونیک تقسیم شده. بسیاری از این رشته‌ها با شاخه‌های دیگر مهندسی ادغام شدن و شامل تعداد زیادی از تخصص‌ها از جمله مهندسی سخت افزار، برق، الکترومغناطیس و امواج، مهندسی مایکروویو، فناوری نانو، الکتروشیمی، انرژی‌های تجدیدپذیر، مکاترونیک و علوم مواد الکتریکی هستن.

مهندسان برق معمولاً دارای مدرک مهندسی برق یا مهندسی الکترونیک هستن. مهندسان فنی ممکنه دارای گواهینامه حرفه‌ای باشن و اعضای یک نهاد حرفه‌ای یا یک سازمان استاندارد بین المللی باشن. این مؤسسات حرفه‌ای شامل کمیسیون بین المللی الکتروتکنیک (IEC)، انستیتوی مهندسان برق و الکترونیک (IEEE) و موسسه مهندسی و فناوری (IET) هست. مهندسان برق در طیف وسیعی از صنایع کار می‌کنن و مهارت‌های مورد نیاز هر صنعت نیز با دیگری متفاوته. این موارد از تئوری مدار گرفته تا مهارت‌های مدیریتی پروژه رو در بر میگیره . ابزارها و تجهیزات مورد نیاز یک مهندس همبه همین ترتیب متغیر هستن، از یک ولت‌متر ساده گرفته تا نرم‌افزارهای پیچیده طراحی و ساخت.

بهترین کشورها برای تحصیل در رشته های مهندسی کدوما هستن ؟

چه قصد شروع به تحصیل در رشته‌های مهندسی  برق رو داشته باشید و چه برای ادامه تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا قصد خروج از کشور را دارید. گزینه‌های زیادی پیش روی شما قرار داره. شرایط و انتظارات هر شخص، تعیین‌کننده بهترین مقصد برای مهاجرته.

کشورهای برتر جهان در رشته مهندسی برق اغلب براساس رتبه جهانی، آموزش در بالاترین سطح، امکانات رفاهی گسترده. امکان کار حین تحصیل و سایر موارد در لیست بهترین کشورها برای تحصیل مهندسی برق قرار می‌گیرن. در میان این کشورها، کانادا و استرالیا به دلیل مزایای ویژه مانند سهولت در دریافت ویزا، امکان اقامت دائم و مهاجرپذیر بودن، در اولویت بالاتری نسبت به کشورها دیگر قرار دارن.

  1. کانادا

همه ما می‌دونیم کانادا به یکی از بهترین کشورهای تحصیلی در جهان تبدیل شده. تحصیل در یکی از بهترین دانشکده‌های مهندسی برق در کانادا ممکن یکی از تجربیات مفید برای یک دانشجوی مقطع کارشناسی، ارشد و دکتری باشه. دانشجویان منابع نامحدودی برای تحصیل در کانادا دارند تا بتونن با قدرت بیشتری وارد بازار کار بشن.

کانادا همچنین به داشتن بهترین دانشگاه‌های مهندسی برای دانشجویان و محیطی علمی مساعد شناخته شده است. این دانشکده‌های مهندسی دانش و مهارت‌هایی را ارائه می‌دهند که کاربردی و قابل انطباق هستن. شرایط کار با انوع ویزا ها برای متقاضیان این صنعت مناسبه.

 

  1. استرالیا

مهندسی برق و ابزار دقیق در استرالیا نه تنها توسط دانشجویان داخلی بلکه توسط دانشجویان بین المللی بسیار مورد توجه قرار دارد دولت استرالیا مهندس برق را به عنوان یکی از مشاغل مهم برای بازسازی اقتصاد استرالیا در پی آسیب‌های اقتصادی ناشی از همه گیری کووید-19 میدونه. دانشگاه‌های برتری که رشته مهندسی برق را ارائه می‌کنن، دارای بالاترین سطح آموزشی، امکانات پیشرفته و شرایط لازم برای ورود به قوی به بازار کار هستن.

  1. آلمان

آلمان پیشرو جهانی در نوآوری‌های تکنولوژیکی، یکی از بهترین کشورها برای تحصیل در رشته مهندسی برق در سراسر جهانه. این کشور خانه بسیاری از دانشگاه‌های با رتبه برتر در زمینه‌های مختلف مهندسی از جمله مهندسی برقه. شرکت‌های برتر کشور همچنین فارغ التحصیلان  را از دانشگاه‌های وابسته خود استخدام می‌کنن و شانس  اونها رو برای داشتن یک شغل پایدار، پردرآمد و موفق افزایش میده.

تحصیل در آلمان توسط دولت حمایت میشه، به همین دلیله که اکثر دانشگاه‌های این کشور آموزش عالی رایگان رو برای دانشجویان آلمانی و بین المللی ارائه میدن.

دانشجویان در آلمان چندین تمرین آزمایشگاهی، کارآموزی، پروژه‌های مشارکتی و سایر فعالیت‌ها را انجام میدن تا هم از نظر تئوری و هم عملی به یک متخصص تبدیل شن. از جمله دانشگاه‌های آلمان که رتبه برتر تحصیل در رشته مهندسی برق رو دارن میشه به دانشگاه فنی مونیخ، دانشگاه فنی آخن، موسسه فناوری کارلسروهه، دانشگاه صنعتی درسدن و دانشگاه اشتوتگارت اشاره کرد.

 

مهندس برق در آلمان و بررسی تفاوت جاب سیکر و جاب آفر

  1. ایالات متحده آمریکا

ایالات متحده بخش مهندسی پر رونقی دارده و مشاغل مهندسی از پرتقاضاترین و پردرآمدترین مشاغل در این کشور هستن مدارک مهندسی در ایالات متحده نیز توسط کارفرمایان در سراسر جهان مشهوره. این کشور دارای چندین دانشگاه با رتبه برتر ه که میزبان بیش از100 هزار دانشجوی بین المللیه که طیف گسترده‌ای از تخصص‌های مهندسی را ارائه میدن.

دانشگاه‌هایی که مدارک مهندسی برق را در ایالات متحده ارائه میدن، مجهز به آزمایشگاه‌های تحقیقاتی پیشرفته، سالن‌ها و امکانات قوی در ابزارهای جدید و با کیفیت بالا هستن. این موسسات تونستن یک محیط یادگیری محرک و حمایتی را برای دانشجویان فراهم کنن.

دانشجویان همچنین از طریق دوره‌های کارآموزی، برنامه‌های تحصیلی حرفه‌ای و همکاری با شرکت‌های با فناوری پیشرفته و استارت‌ آپ‌ها، بینش‌ها و تجربیات مرتبط با صنعت را به دست می‌آورند. برخی از برترین دانشگاه‌های ایالات متحده شامل موسسه فناوری ماساچوست، دانشگاه کالیفرنیا، موسسه فناوری جورجیا، دانشگاه استنفورد و دانشگاه میشیگان هستن.

  1. چین

جمهوری خلق چین به دلیل تحصیلات مهندسی در سطح جهانی و صنعت پررونق مهندسی خود شناخته می‌شن بسیاری از دانشگاه‌های برتر این کشور به دلیل مشارکت در تحقیقات، برنامه‌های مهندسی عالی با قابلیت استخدام سریع در چندین رتبه ‌بندی بین المللی مقاوم بالایی داره. تعداد شرکت‌های مهندسی در سراسر کشور به سرعت در حال افزایشه و تقاضا برای فارغ التحصیلان و متخصصان همچنان بالاست.

 

چندین مدرک مهندسی برق در چین به زبان انگلیسی تدریس میشن و برخی از دانشگاه‌ها نیز دوره‌های زبان چینی رو برای دانشجویان بین المللی ارائه میدن. دانشجویان مهندسی برق دانش پایه و حرفه‌ای در مورد استفاده از الکتریسیته، الکترومغناطیس و الکترونیک در طراحی و توسعه راه حل‌هایی برای چالش‌های پیش روی صنایع و جامعه مختلف به دست میارن.

  1. فرانسه

فرانسه یکی دیگر از مقاصد بسیار جذاب و مناسب برای مهندسان برق به شمار میاد. این کشور توسعه‌ یافته فعالیت‌های زیادی در صنایع مرتبط با انرژی داره. به همین دلیل عموماً علاقه ویژه‌ای به رشته‌های مهندسی از خود نشان میده. درآمد و بازار کار رشته مهندسی برق در کشور فرانسه، بسیار مناسب ارزیابی میشه. به همین دلیل بسیاری از دانشجویان یا مهندسان حرفه‌ای کشور فرانسه را برای ادامه تحصیل در رشته مهندسی برق انتخاب می‌کنن.فرانسه مقر معتبرترین دانشگاه ها و شرکت های جهانه.

  1. فنلاند

در میان محبوب‌ترین مقاصد تحصیلی در خارج از کشور، فنلاند یکی از بالاترین میزان رضایت دانشجویان بین المللی را داره. کیفیت آموزش عالی این کشور با هزینه‌های نسبتاً مقرون به صرفه باعث شده تا این کشور یکی از بهترین‌ها در اروپا و جهان محسوب شه .

فنلاند همچنین به دوره‌های تحصیلی عالی در رشته مهندسی، مشارکت در تحقیقات نوآورانه و فناوری و حضور پر رونق شرکت‌های مهندسی از پیشگامان کشورهای اروپایی در رشته مهندسی برق محسوب میشه. برنامه‌های مهندسی برق برای تجهیز دانشجویان با مهارت‌ها و تخصص‌های خاص طراحی شدن.

  1. بریتانیا

بریتانیا یکی دیگر از کشورهای توسعه‌یافته و صنعتی اروپا، امکان جذب نخبگان بسیاری رو در رشته‌های مختلف فراهم کرده. این کشور بارانی اروپایی در بسیاری از صنایع، زبانزد و به همین دلیل علاقه بسیاری به مهندسان دارد. درآمد مهندسان نیز در کشور بریتانیا بالاست. از بهترین دانشگاه های هان در حوزه برق در این کشور قرار دارن.همینطور بسیاری از شرکت های توسعه مند برقی در این کشور مقر دارن.

محل تحصیل مهندسی در خارج از کشور را چگونه انتخاب کنیم؟

انتخاب محل تحصیل مهندسی در خارج از کشور تصمیم بزرگیه. انتخاب کشور مدنظر بر کیفیت تحصیلی که دریافت خواهید کرد و همچنین کیفیت زندگی شما برای سه سال یا بیشتر تأثیر خواهد گذاشت.

  • لذت بردن از کشوری که می‌خواهید در آن تحصیل کنید.

مطمئن شین مکانی که انتخاب می‌کنید جایی که از زندگی کردن در آن لذت می‌برین. هنگام تصمیم‌گیری به آب‌وهوا، فرهنگ و سیاست آن کشور فکر کنید.

  • جایی که می‌خواهید بعد از فارغ‌التحصیلی کار کنید.

اگر میخواین پس از فارغ‌التحصیلی برای شروع حرفه مهندسی به کشور خودتون برگردین، مطمئن شینکه مدرکی که دریافت می‌کنید توسط نهاد حاکم در کشور شما به رسمیت شناخته‌شده.

  • این رشته یا دانشگاه چقدر رتبه خوبی دارد؟

اگر محتوا و شهرت برنامه دغدغه اصلی شماست، تصمیم خود را بر این اساس قرار داره که کدوم دانشگاه‌ها بهترین دانشکده‌ها و برنامه‌های مهندسی را دارن.

 

مزایای تحصیل در خارج از کشور چیه :

با تحصیل در یکی از دانشگاه‌های خارجی، شما به راحتی وارد عرصه بازار جهانی میشین و از شانس بیشتری جهت اشتغال، اخذ اقامت کشور موردنظر و راه‌اندازی کسب و کار برخوردار خواهید بود.

دلایل بسیار خوبی برای شرکت در یک برنامه تحصیلی در خارج از کشور وجود داره. این تجربه به‌خودی‌خود خاطرات و تجربیاتی را ایجاد می‌کنه که احتمالاً در تمام طول زندگی با شما میمونه. تحصیل در خارج، فرصتی برای یادگیری یک زبان خارجیه که میتونه رزومه و حرفه شما رو ارتقا بده. همچنین این شانس وجود داره که پیشرفت تکنیک‌ها و نظریه‌هایی را که کشورهای دیگر توسعه داده‌اند مشاهده کنید.

هنگام دنبال کردن دوره کارآموزی در خارج از کشور، ممکن بتونین از متخصصانی که استادان صنایع خود هستن یاد بگیرید. چه شرکت در برنامه‌های دانشگاهی را انتخاب کنید یا در برنامه‌ای ثبت‌نام کنید که به شما امکان میده تحصیلات خود را به‌طور مستقل در یک کشور خارجی تکمیل کنید، تحصیل در خارج از کشور تجربه منحصربه‌فردیه  که بسیاری از مردم از آن پشیمان نیستن.

 

سایر مقالات

دیدگاه های شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت صدها آموزش رایگان در اپلیکیشن آکادمی مهندس کریمی دریافت اپلیکیشن
error: Content is protected !!