بی خیال قبولی در طراحی شوید، اگر …

قبولی طراحی

تاریخ انتشار

12 فروردین 1402

تعداد مشاهده

262 نفر

بی خیال قبولی در طراحی شوید، اگر …

 

یکی از اصول موفقیت در آزمون نظام مهندسی، درک واقعیت توانایی و احتمال قبولی در آزمون است. در صورتیکه از بسته های مشترک (طراحی و نظارت) یا کلاس های آنلاین آکادمی مهندس کریمی استفاده می کنید، حتما این مقاله را 2 بار با دقت مطالعه کنید.

 

تحت چه شرایطی باید بی خیال طراحی شوم؟

میانگین نمرات کوییز و مطالعه همه فصل های کتاب درسنامه و فیلم آموزشی مبنای تصمیم گیری است؛

دسته 1: میانگین نمرات کوییز کمتر از 45

در این صورت، به احتمال قطعی شما در آزمون طراحی نمی توانید قبول شوید و مطالب بخش های دیگر این مقاله را با دقت مطالعه کنید.

دسته 2: میانگین نمرات کوییز بین 45 تا 65

شما باید تلاش بیشتری بکنید، حداقل 20 درصد به زمان مطالعه خود اضافه کنید، اگر در آزمون های فصل های بعدی توانستید به معدل بالای 50 درصد برسید، به قبولی در هر دو صلاحیت می توانید امیدوار باشید.

دسته 3: میانگین نمرات کوییز بالای 65

شما به قبولی در آزمون های طراحی و نظارت می توانید امیدوار باشید به شرطی با همین روال ادامه دهید.

 

چرا نباید روی طراحی تمرکز کنم؟

آزمون طراحی بسیار سخت تر از آزمون نظارت بوده و نیاز به محاسبات و تمرکز بیشتری دارد و این احتمال وجود دارد با تمرکز روی طراحی، حتی قبول در آزمون نظارت را نیز از دست دهید. پس اکیدا توصیه می شود در صورت شرایط قبولی در هر دو آزمون را ندارد، صرفا روی نظارت تمرکز کرده و دوره بعد رو طراحی تمرکز کنید.

 

کدام قسمت های منابع رو مطالعه نکنم؟

کلا سوالاتی که ابتدای آن با کلمه «طراحی» مشخص شده را مطالعه نکنید. اما سعی کنید مطالب و مفاهیم را مطالعه کرده و مسلط باشید. در ادامه بخش هایی از سه کتاب مهم که بیشتر مرتبط با طراحی هست معرفی می شوند. که نیاز نبست مطالعه کنید. باز هم تاکید می شود که مفاهیم، نکات، جداول و … این بخش ها را روخوانی کنید اما نیاز به حل پرسش و تمرکز زیاد نیست. در بخش های زیر، سوالات مربوط به «مشترک» و «نظارت-اجرا» اگر بود (تعدادشان بسیار کم است) را مطالعه نمایید.

کتاب درسنامه

فصل دوم: بخش 2-3-1 براساس جریان عادی، بخش 2-4 افت ولتاژ، بخش 2-4-2 افت ولتاژ مسیر الکتروموتور

فصل سوم: بخش 3-1-1 مبانی بنیادی، بخش 3-1-2 محاسبه قدرت ترانسفورماتور، بخش 3-1-5 موازی کردن ترانسفورماتورها، بخش 3-2-2 قدرت دیزل ژنراتور، بخش 3-4-3 تاثیر روی ترانسفورماتور و دیزل ژنراتور، بخش 3-4-4 تعیین ظرفیت، بخش 3-4-6 پخش بار

فصل چهارم: بخش 4-7

6-4 اتصال زمین مکرر، بخش 4-7 ولتاژ تماس

فصل پنجم: بخش 5-1 مفاهیم بنیادی

فصل ششم: بخش 6-4-2 محاسبات جریان دهی کلید

فصل هفتم: کل فصل

فصل هشتم: کل فصل

فصل نهم: بخش 9-2-5 محاسبات اعلام حریق، بخش 9-3-2 محاسبه فشار صوتی بلندگو

فصل دهم: بخش 3-10 پلکان برقی و پیاده روی متحرک

 

کتاب پلاس

فصل اول: بخش 1-5-1-1 الکترودهای صفحهای کم عمق

فصل سوم: بخش -8-3 نحوه‌ی محاسبه‌ی حداکثر زمان قطع مجاز وسایل حفاظت در برابر جریان اتصال کوتاه، بخش -8-2 4 اثر دینامیکی جریان اتصال کوتاه، بخش 4-8-6 اتصال کوتاه با زمان قطع بسیار کوتاه، بخش 4-14 جریان اضافه بار

 

توجه داشته باشید فصل 6 و 7 کتاب پلاس (نشریه 110) حذف شده و لازم به خواندن این فصل ها نمی

باشد.

فصل هشتم :فهرست بها(این فصل خیلی مهم کامل خوانده شود)

کتاب میکرو

بخش حذف شده نداشته و تسلط به همه بخش های آن اجباری است.

پیشنهاد ویژه

در ادامه دو پیشنهاد بسیار مهم برای افزایش قبولی برای شما ارایه می شود که حتما باید از آنها بهره ببرید.

کتاب کلیدواژه

حدود نیمی از سوالات آزمون نظارت با استفاده از کتاب کلیدواژه و بدون مطالعه قابل پاسخگویی است. برای استفاده از کتاب کلیدواژه باید منابع را داشته باشید. در صورتیکه در کلاس های آنلاین شرکت کرده اید، این دو کتاب برای شما ارسال خواهد شد اما اگر از بسته های استفاده می کنید حتما باید تهیه کنید. اگر کتاب کلیدواژه را هنوز دریافت نکرده اید، نگران نباشید، به زودی به دست شما خواهد رسید. برای مشاهده ویدیوی کلیدواژه آزمون نظام مهندسی برق کلیک کنید.

 

لیبل

یکی از بهترین راهکارهای پاسخ دهی سریع به سوالات آزمون، استفاده از لیبل است که برای منابع ازمون این لیبل ها ارسال خواهد شد، در صورتیکه همراه با کلیدواژه این لیبل ها را دریافت نکردید، با کلیک روی «لیبل کتاب های آزمون نظام مهندسی برق» دانلود کرده و پرینت بگیرید.

 

مهارت های جلسه آزمون

برای اینکه در جلسه آزمون موفق شوید حتما باید اصول تست زنی و مدیریت زمان آزمون را بلد باشید، با کلیک روی «پیروزی در جلسه آزمون نظام مهندسی برق» اصول این تست زنی ها را یاد بگیرید.

 

مطالعه تکمیلی

دقت کنید که حذف این بخش ها، کار را برای قبولی بسیار راحت تر می کند اما به معنای کم وقت گذاشتن برای مطالعه نبوده بلکه تمرکز کمتر روی مفاهیمی است که احتمال طرح سوالات طراحی از آنجاها بیشتر می شود. توصیه می شود در صورت تسلط به کتابها و ویدیوها، بخش های زیر را از مبحث 13با دقت بیشتری مطالعه کنید. قطعا با این مطالعه ها، قبولی خود را حتمی خواهید کرد.

توجه: در صورتیکه در کلاس های آنلاین شرکت کرده اید، این دو کتاب برای شما ارسال خواهد شد اما اگر از بسته های استفاده می کنید حتما باید تهیه کنید.

 

مبحث 13

برای دریافت فایل و جزییات بیشتری روی «مبحث 13 در آزمون نظام مهندسی برق» کلیک کنید. مهمترین قسمتهای این منبع که باید مطالعه شود عبارت است از: فصل 5، فصل 7، فصل 9 و پیوست 1 (اکثر بخش های پیوست 1 مبحث 13 در فصل چهارم کتاب درسنامه ارایه شده)

 

نشریه 110

از منابع حذف شده

 

تا آخر بهمن ماه لیبل و کتاب کلیدواژه خدمت داوطلبین محترم ارسال می گردد.

آموزشی رایگان کارشناس رسمی
پاسخ تشریحی نظام مهندسی مکانیک

سایر مقالات

دیدگاه های شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت صدها آموزش رایگان در اپلیکیشن آکادمی مهندس کریمی دریافت اپلیکیشن
error: Content is protected !!