آموزش گام به گام ایجاد حساب کاربری شخصی در لینکدین

ایجاد حساب کاربری شخصی در لینکدین

تاریخ انتشار

1 خرداد 1400

تعداد مشاهده

229 نفر

آموزش گام به گام ایجاد حساب کاربری شخصی در لینکدین

در این مقاله با آموزش گام به گام ایجاد حساب کاربری شخصی در لینکدین با ما همراه باشید. لینکدین یک شبکه مجازی است که کارفرمایان سایت برقی از طریق آن اقدام به جذب داوطلبان  کار مهندس برق می‌کنند.

در این شبکه اجتماعی افراد تازه کار می‌توانند با افراد متخصص ارتباط برقرار کرده و حتی شغل مورد نظر خود را پیدا کنند. همچنین افراد متخصص نیز برای تامین نیروی انسانی مورد نیاز می‌توانند از این ارتباطات به خوبی استفاده کنند. لینکدین مهم‌ترین و پرطرفدارترین شبکه مجازی کاریابی محسوب می‌شود که امکان اشتراک‌گذاری تجارب را نیز فراهم می‌کند.

همچنین لینکدین برای صاحبان مشاغل و شرکت‌ها نیز فرصتی برای نشان  دادن توانایی‌های مجموعه کاری به کار می‌آید. بدین منظور کاربران می‌توانند دو نوع حساب کاربری در لینکدین ایجاد کنند.

  1. حساب کاربری اشخاص
  2. حساب کاربری کسب‌و‌کارها و شرکت‌ها

۱-کاربرد لینکدین 

با استفاده از این شبکه مجازی می‌توان با همکاران و افراد متخصص در رشته خود و سایر رشته‌های مرتبط با کار یا زمینه های مورد علاقه‌مان در ارتباط باشیم و برای ارتقای دانش و شرایط شغلی خود از این شبکه ارتباطی گسترده استفاده نماییم.

همچنین می‌توانیم برای درخواست یک شغل جدید یا ارائه یک موقعیت‌کاری برای کسب‌و‌کار خود، از لینکدین استفاده نماییم. علاوه بر این برای جستجوی کسب‌و‌کارها و مشاغل مختلف مورد نظرمان و افراد متخصص در زمینه مورد نیازمان از این شبکه مجازی می‌توانیم، استفاده کنیم و به طیف گسترده‌ای از افراد متخصص و مشاغل و کسب‌و‌کارهای مختلف، به سادگی دسترسی داشته باشیم.

۲-نحوه کار با لینکدین

برای شروع کار با اول باید یک ایمیل داشته باشید و توسط آن ایمیل، در سایت لینکدین ثبت‌نام کرده و یک پروفایل آنلاین ایجاد نمایید.

جهت دسترسی به سایت آدرس آن را در مرورگر خود وارد نمایید. با این کار، با پنجره ای به شکل زیر مواجه می‌شوید:

نحوه کار با لینکدین

صفحه اصلی سایت دارای سه قسمت مختلف است:

  • قسمت Search for job برای جستوی کارهای مختلف
  • قسمت Find person you know برای جستجوی اسم اشخاصی است که می شناسید.
  • قسمت Learn a new skill برای آموزش مهارت جدید است.

3- ایجاد حساب کاربری در لینکدین

برای ایجاد حساب کاربری در لینکدین، روی گزینه Join now ، در بالا و سمت راست صفحه کلیک نمایید. پنجره ای به شکل زیر باز خواهد شد:

ثبت‌نام گام به گام در سایت لینکدین

  • در قسمت First Name اسم خود را به فارسی یا انگلیسی وارد کنید. در قسمت Last Name نام خانوادگی‌تان را تایپ کنید.
  • در قسمت Email، آدرس ایمیل‌ خود را بنویسید. توجه کنید که لازم است حتما آدرس را دقیق وارد کرده و به ایمیل‌تان دسترسی داشته باشید؛ چون در مراحل بعدی، ایمیلی برای تایید کد ورود برای شما ارسال خواهد شد.
  • در قسمت Password، یک رمز مناسب که بیشتر از ۶ کلمه باشد را وارد نمایید. دقت کنید که پسورد خود را دقیق وارد کرده و آن را در جایی مناسب برای خود یادداشت کنید.

سپس بروی دکمه Agree & Join  را کلیک نمایید. با این کار پنجره زیر نمایان خواهد شد:

دکمه Verify

دکمه Verify را بزنید. با این کار تصاویری به شما نمایش داده می‌شود و سوالی به انگلیسی در بالای آن ظاهر می‌شود، که با توجه به سوال، نیاز است تصویر مورد نظر را انتخاب کنید تا سیستم مطمئن شود که شما ربات نیستید. مثلا ممکن است تصاویری از چراغها را نمایش دهد و بگوید چراغ راهنمایی را انتخاب کنید. در صورتیکه زبان انگیسی را نمی دانید، می‌توانید از مترجم گوگل (Google Translate) برای این کار کمک بگیرید.

پس از تایید، با پنجره‌ای به شکل زیر مواجه خواهید شد:

IP اینترنتی

عموماً اطلاعاتِ این بخش با شناسایی IP اینترنتی که وارد شده‌اید، بطور خودکار پر می‌شود. در غیر‌اینصورت، بصورت دستی اطلاعات را وارد نمایید. گزینه‌هایی که در کنار آنها ستاره دارد، پر‌کردن آنها اجباری است و حتماً باید پر شوند تا بتوانید به مرحله بعد بروید.

  • در قسمت Countty/Region : نام کشورتان را وارد کنید.
  • در قسمت Postal Code: کد پستی تان را وارد کنید.
  • در قسمت Location within this area: از منوی کشویی که باز می‌شود، شهر خود را انتخاب کنید.

سپس گزینه Next را بزنید. پنجره دیگری به شکل زیر نمایان خواهد شد:

اطلاعات شغلی

در این بخش نیاز است اطلاعات شغلی خود را بطور کلی وارد کنید.

  1. در قسمت Most recent job title : عنوان شغلی اخیر خود را وارد کنید.
  2. در بخش Most recent company : نام شرکتی که اخیرا در آن مشغول به کار هستید را بنویسید.
  3. در قسمت Industry : صنعتی را که در آن مشغول کار هستید، از منوی کشویی انتخاب کنید.

سپس گزینه Continue فعال می‌شود که برای ادامه نیاز است روی آن کلیک کنید. با این کار پنجره زیر باز می‌شود:

کد تایید ایجاد حساب کاربری شخصی در لینکدین

در این مرحله، از طرف لینکدین، یک ایمیل همراه با کد تایید برایتان ارسال شده است. به ایمیلتان رفته و کد تایید را در باکس آبی رنگ وارد کنید و دکمه Agree & Confirm را بزنید.

در صورتیکه ایمیل تایید را دریافت نکرده‌اید، گزینه Send again را بزنید که مجدد برایتان ارسال شود.

در مرحله بعد پنجره زیر باز می‌شود:

ایجاد حساب کاربری شخصی در لینکدین

در اینجا سوال شده که در جستجوی شغل جدید هستید؟ بله / الان نه

با انتخاب هریک از گزینه‌ها، به مرحله مربوطه هدایت خواهید شد. می‌توانید انتخاب شغل جدید را پس از ایجاد حساب کاربری در لینکدین موکول نمایید که مراحل ثبت‌نام سریعتر انجام شود.

با انتخاب گزینه Not now (الان نه) به مرحله زیر هدایت می‌شوید:

ایجاد حساب کاربری شخصی در لینکدین

آدرس ایمیل شما در باکس روی صفحه نمایش داده می‌شود. با زدن دکمه Continue می‌توانید مخاطبین موجود در ایمیل خود را در لینکدین پیدا نمایید (در صورتیکه عضو باشند).

در صورتیکه تمایل به انجام این کار ندارید یا در این مرحله مایل به این کار نیستید، گزینه Skip را بزنید تا به مرحله بعد بروید.

در این مرحله با توجه به شغل و نام شرکت و مشخصاتی که وارد کرده‌اید، افرادی را که ممکن است بشناسید، برای برقراری ارتباط با صفحه‌ آنها، به شما معرفی می‌کند. با زدن دکمه Connect درخواست اتصال شما با آن شخص برایشان ارسال خواهد شد و در صوت تایید او، می‌توانید با هم در ارتباط باشید و مطالبی را که آنان به اشتراک می‌گذارند، مشاهده نمایید.

در مرحله بعدی نرم افزاری را معرفی می‌کند که با استفاده از آن می‌توانید اعلانات مشاغل پیشنهادی جدید را سریعتر دریافت کنید. برای نصب لینکدین بر روی گوشی همراه، گزینه Get the app را بزنید و در صورت عدم تمایل، گزینه Skip را انتخاب نمایید.

ایجاد حساب کاربری شخصی در لینکدین

در ادامه، اسامی شرکت‌های مختلف مرتبط با شرکت محل اشتغال‌تان و افراد و هشتگ‌های مختلف به شما نمایش داده می‌شود (مطالبق شکل زیر) و  می‌توانید هر کدام را که مایل هستید، دنبال (follow) کنید.

ایجاد حساب کاربری شخصی در لینکدین

در پایان گزینه Finish  را بزنید. در این مرحله ایجاد حساب کاربری لینکدین به اتمام رسیده است.

بعد از ورود به صفحه لینکدینِ خود، در بخش پروفایل می‌توانید عکس خود را قرار داده و اطلاعات مختلف مربوط به سوابق کاری، سوابق تحصیلی، مهارت‌ها، دانش و تجربیات خود را در زمینه‌های تخصصی‌تان را مرحله به مرحله وارد کنید و از سایر امکانات لینکدین از طریق صفحه خود بهره‌مند گردید.

 

 

 

 

آموزشی رایگان کارشناس رسمی

سایر مقالات

دیدگاه های شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت صدها آموزش رایگان در اپلیکیشن آکادمی مهندس کریمی دریافت اپلیکیشن
error: Content is protected !!