صلاحیت‌های جدید در آزمون نظام مهندسی

صلاحیتهای جدید در آزمون نظام مهندسی

تاریخ انتشار

27 اردیبهشت 1400

تعداد مشاهده

294 نفر

صلاحیت‌های جدید در آزمون نظام مهندسی

به گزارش دپارتمان آزمون های تخصصی آکادمی مهندس کریمی، صلاحیت‌های جدید در آزمون نظام مهندسی بیان شد. آزمون‌ها در مرداد ماه برگزار می‌شود

مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان، در خصوص صلاحیت‌های جدید در آزمون نظام مهندسی توضیحاتی را ارائه دادند.

حامد مانی‌فر مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان، از برگزاری آزمون ورود به حرفه مهندسان در مرداد سال 1400 خبر داد. همینطور اعلام کرد که صلاحیت‌های جدید در آزمون نظام مهندسی برای داوطلبان آزمون امسال تعریف خواهد شد.

مانی­‌فر اعلام کرد در این دوره از آزمون‌ها که در مرداد ماه امسال برگزار می‌شود علاوه بر برگزاری آزمون احراز صلاحیت اجرا در رشته‌های عمران و معماری، مطابق برگزاری در سال‌های گذشته، چهار صلاحیت جدید نیز اضافه شده است.

همینطور مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان با ذکر اینکه در زمان بهره‌برداری از ساختمان، یکی از بخش­های آسیب‌‌پذیر‌، بخش‌ تاسیسات برقی و الکتریکی است که بهره‌برداران را با مشکلات بی‌شماری به خاطر ضعف در اجرا، مواجه می‌کند.

در ادامه مانی‌­فر توضیح داد که به منظور حل مشکلات و برای افزایش کیفیت ساختمان‌ها در هر یک از رشته‌های آزمون نظام مهندسی برق و مکانیک نیز صلاحیت تخصصی جدید با عنوان «اجرای تاسیسات برقی» و «اجرای تاسیسات مکانیکی» پیش‌بینی شده است.

ایشان در ادامه گفتند: ساختمان‌های مهم در طول چرخه حیات ممکن است به دلایل مختلف از جمله تغییر کاربری نیازمند اجرای عملیات بهسازی لرزه‌ای باشند که اجرای این عملیات از یک سو نیازمند مقررات ویژه و از سوی دیگر نیازمند حضور اشخاص ذیصلاح برای طراحی و اجرای بهسازی لرزه‌ای است.

لذا به همین دلیل علاوه بر پیش‌بینی مبحث جدید با همین عنوان نسبت به تعریف صلاحیت جدید تحت‌عنوان «ارزیابی و اجرای بهسازی لرزه‌ای» اقدام شده است.

مانی­‌فر در ادامه افزود که برای ایمن‌سازی گودها و اجرای هرچه بهتر پی در ساختمان‌ها صلاحیت جدید «طرح و اجرای گود، پی و سازه نگهبان» تعریف شده است.

لذا داوطلبان واجد شرایط این صلاحیت‌ها  با مطالعه دستورالعمل ثبت‌نام و در صورت دارا بودن شرایط می‌توانند نسبت به ثبت‌نام در آزمون اقدام کنند.

همینطور به گفته مانی‌فر، صلاحیت‌های تخصصی دیگری نیز در حال بررسی و اقدام است که بزودی اطلاع‌رسانی می‌شود.

منبع:  inbr.ir

آموزشی رایگان کارشناس رسمی
پاسخ تشریحی نظام مهندسی مکانیک

سایر مقالات

دیدگاه های شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت صدها آموزش رایگان در اپلیکیشن آکادمی مهندس کریمی دریافت اپلیکیشن
error: Content is protected !!